• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

FEE80108-9DB5-4796-866B-69491DE5EEEB.jpeg

Kromad, kan säkert stämma - men var ibte porslinstavlor förhållandevis svåra/dyra att tillverka då? Manuellt damverk, kan försöka öppna upp den men tror det var helt omärkt när jag kollade. :)
Vad jag vet är det typ aldrig riktig porslin, utan snarare en blank lack som är porslinsliknande. Finns ju även på billiga ur. Cartier har kört en rätt tunn variant länge.

Lite av en överraskning för mig, är det främst SAAB, Nilax eller den vackra tavlan som gillas? Är du en SAAB-fanboy så har jag en riktigt fin sak att visa....:)
Jag åker SAAB, köpte en fantastiskt fin SAAB-klocka av @curler2 och kan ev få loss ett barn find (en tidig 92:a) i riktigt bra skick!
Sedan gillar jag reklamklockor av hög kvalitet!
Dom finns, både gamla (Nilax, Certina mf) och nya.

Polaris, Albertville/Barcelona 1992
8D2C2DB3-1E75-4C77-8563-DD0379207D07.jpeg
En Polaris till... Dock inte min.
När de kom så tyckte jag de var det läckraste man kunde välja i klockväg. ...Då var vi ändå återförsäljare av AP, Cartier, Ebel och Chopard.
Sedan kändes de väldigt omoderna och daterade men nu börjar jag faktiskt svänga tillbaka igen.
PSX_20180904_184654.jpg

Senast ändrad:
Jag åker SAAB, köpte en fantastiskt fin SAAB-klocka av @curler2 och kan ev få loss ett barn find (en tidig 92:a) i riktigt bra skick!
Sedan gillar jag reklamklockor av hög kvalitet!
Dom finns, både gamla (Nilax, Certina mf) och nya.
Gillar också SAAB och brukar drömma mig bort bland veteran-SAAB:ar på Blocket då och få. Ser fram mot bilder på 92:an inom kort!;)
963447A9-AF5A-4E39-92FE-6E5322C50DFE.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp