• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Gillar den nästan fyrkantiga formen. Har ju levt med pappas svarttavlade Certina hela livet, min fredagsklocka!

image.jpg

Boetterna liknar varandra men det var trevligt med en ljus tavla med lite annan färg!
Snygg! Ja det var väldigt va lika boetterna var. Jag tyckte att iallafall min bärs större än vad den mäter, 18mm luggar gör en del också.

Kul om 92:an blir verklighet. Uppvuxen med två djungeltrummor innan farsgubben gick över till en Ford Taunus 17M
Ägaren har en 17M också!
Den är renoverad till bruksskick. Hans första nya bil var en 17M, när han var ute med bärgaren hittade han en sån hos en gubbe. 3000kr senare hade han den på flaket när han körde returen!
Riktigt mysiga bilar!

En Polaris till... Dock inte min.
När de kom så tyckte jag de var det läckraste man kunde välja i klockväg. ...Då var vi ändå återförsäljare av AP, Cartier, Ebel och Chopard.
Sedan kändes de väldigt omoderna och daterade men nu börjar jag faktiskt svänga tillbaka igen.
PSX_20180904_184654.jpg
När kom de där ut? Jag tyckte också de var urläckra då. Sedan fördkräckliga och nu lite coola sådär..

Ägaren har en 17M också!
Den är renoverad till bruksskick. Hans första nya bil var en 17M, när han var ute med bärgaren hittade han en sån hos en gubbe. 3000kr senare hade han den på flaket när han körde returen!
Riktigt mysiga bilar!
Fasen vad roligt. En -66:a med fyra cylindrar, 6 volts el hade vi och en husvagn ifrån SMW hängde bakefter. :)

Tillbaka
Topp