• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

A2D247C9-45E6-49C4-A060-9124A969BB97.jpeg

534B9FD6-BE54-4771-86BB-64D0197C2E42.jpeg

Välkommen till klubben, vi blir fler! Lite nyfiken vad du tycker om grunddesignen när du känt in den lite mer.
Jag tycker förvånansvärt mycket om designen. Jag får vinbar från många håll men framför allt Gentas C-case 168.017 för boettdesign, Speedmaster för tavlan, och Nautilus för smäckra boetten och länken (även Seamaster pre Bond, men det är väl nästan samma linje). Även baton-visarna är lite Nautilus/RO men har ju även använts i Omegas egna Constellations (Manhattan). Sen andas den ju Omega kvalité. Bra modern vintage. En av de första klockorna jag stog och skyltfönster beundrade/dräglade över som liten grabb på åttiotalet.
DFF90445-02CE-4E89-AF73-A4A78A6135DE.jpeg
AB8EFF32-F353-4EA3-9783-56DBB3C567C9.jpeg

Jag tycker förvånansvärt mycket om designen. Jag får vinbar från många håll men framför allt Gentas C-case 168.017 för boettdesign, Speedmaster för tavlan, och Nautilus för smäckra boetten och länken (även Seamaster pre Bond, men det är väl nästan samma linje). Även baton-visarna är lite Nautilus/RO men har ju även använts i Omegas egna Constellations (Manhattan). Sen andas den ju Omega kvalité. Bra modern vintage. En av de första klockorna jag stog och skyltfönster beundrade/dräglade över som liten grabb på åttiotalet.
Kul, gillar som sagt mina också. Tycker de är kul, egna och väldesignade. Har ingen koppling till dem sedan tidigare. Väntar din på ultraljudsbad och borsning eller hur tänker du? Tyckte den var ett sjukt lyft på mina titanare. Blir dock lite gropar på guldet så det får man hålla koll på. Annars mycket lättborstade då de är så runda.

Kul, gillar som sagt mina också. Tycker de är kul, egna och väldesignade. Har ingen koppling till dem sedan tidigare. Väntar din på ultraljudsbad och borsning eller hur tänker du? Tyckte den var ett sjukt lyft på mina titanare. Blir dock lite gropar på guldet så det får man hålla koll på. Annars mycket lättborstade då de är så runda.
Nedre pushern fungerar inte och inte heller kronograffunkrionerna så överväger att returnera klockan. Annars är det helt klart tvätt och borstning som står för dörren (eventuellt då i kombo med service..)

Samma här, jag stod emellanåt och dreglade vid Franks ur i Stockholm. Råd hade man ju inte, fast jag hade fast lön sedan några år.

Helt sant om gulddetaljerna, ser man inte upp är väldigt lätt att få fördjupningar i den dekoren och det kan bli stort elände för jag gissar att guldet inte är många 10-delar tjockt.

Tillbaka
Topp