Mycket trevlig! Hojta till om den ska vandra vidare i framtiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket trevlig! Hojta till om den ska vandra vidare i framtiden.
Inga nitar. Är det bara presspassning då? Man kan inte känna någon skarv och aldrig sett någon där guld har försvunnit.Om det inte är nitat ifrån insidan så gissar jag på inkrustering.
Kul att du gillar den! Har nyss servat den ska åtminstone avnjuta den ett tagMycket trevlig! Hojta till om den ska vandra vidare i framtiden.
Det förstår jag! Den är grym!Jag ogillar alla som har en sån där goding i sin låda
Ge mig det insertet!
Typ, presspassning. Gör man det för hand driver man ned guldet med hammare i spåren som är beredare i botten än i ytan. På Omega hade man säkert istället någon fiffig maskin. Idag skulle det det förmodligen gå att gjuta båda metallerna i ett moment men på 80-talet gick det inte att göra, åtminstone inte komersiellt. Men det är ju möjligt att Omega kan ha varit tidigt ute med det.Inga nitar. Är det bara presspassning då? Man kan inte känna någon skarv och aldrig sett någon där guld har försvunnit.
Spännande att se vad det är!Den här dagen har varit så jävla hektisk att jag inte hunnit posta den bild jag tog tidigare idag. Jag är väldigt lycklig över att ha hämtat ett klockpaket med en klocka som var kärlek vid första ögonkastet och väldigt glad över att jag fick möjlighet att köpa den, det är dock inte klockan på nedan bild. Får återkomma med bilder vid ett bättre tillfälle...
Eftersom man är mitt i en flytt är det mesta i bankfack, nedpackat och jag har inga klockrelaterade prylar i min tillvaro, och först då inser man hur förbannat mycket man gillar den här galenskapen.
Eternan får bli följeslagaren genom det här kaoset.
Ja vem vet? Det som är lite udda är att boetten är gjord i Italien. Säger ju iofs inget om hur den är tillverkad. Min är i titan med guldinlägg. Rozzys är i stål med guldinlägg. Finns även i Titan med stålinlägg osv...Typ, inpressning. Gör man det för hand driver man ned guldet med hammare i spåren som är beredare i botten än i ytan. På Omega hade man säkert istället någon fiffig maskin. Idag skulle det det förmodligen gå att gjuta båda metallerna i ett moment men på 80-talet gick det inte att göra, åtminstone inte komersiellt. Men det är ju möjligt att Omega kan ha varit tidigt ute med det.
Jaha, nu måste jag börja kolla efter en Polaris!Ja vem vet? Det som är lite udda är att boetten är gjord i Italien. Säger ju iofs inget om hur den är tillverkad. Min är i titan med guldinlägg. Rozzys är i stål med guldinlägg. Finns även i Titan med stålinlägg osv...
Ja, de är speciella. Har för mig att jag även sett stål/roséguld. Fina allihopa men bandfästet till boetten är bedrövligt dåligt, i alla fall på det exemplar jag hade på bilden. Den var tidig, kanske de senare var bättre gjorda.Ja vem vet? Det som är lite udda är att boetten är gjord i Italien. Säger ju iofs inget om hur den är tillverkad. Min är i titan med guldinlägg. Rozzys är i stål med guldinlägg. Finns även i Titan med stålinlägg osv...
Pillat på en liten och den hade små specialstift som låstes med skruv? Min sena jumbo har vanliga solida stift.Ja, de är speciella. Har för mig att jag även sett stål/roséguld. Fina allihopa men bandfästet till boetten är bedrövligt dåligt, i alla fall på det exemplar jag hade på bilden. Den var tidig, kanske de senare var bättre gjorda.
Det var samma små och i långa loppet hopplösa stift på "min" herr-Polaris. Kombon, de stiften med rund ände och grunda, numera uppnötta luggholes är inte bra så här trettio år senare. Men det går att sätta vanliga 9mm bandstift, inte original precis men klockan ramlar inte av armen.Pillat på en liten och den hade små specialstift som låstes med skruv? Min sena jumbo har vanliga solida stift.