Om
@Magnusc tog min bild på TissotChronon som att jag gjorde mig lustig över hans klocka ber jag som sagt om ursäkt, då det på inget sett var avsikten. Hans klocka är såklart cool (jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte Ultraman var cool), och jag hade gärna tagit emot en precis som alla andra. Om värdet nu är 700k hade jag dock sålt den lika fort och köpt annat, men det hade säkert varit bättre att behålla rent ekonomiskt eftersom hypes brukar hålla i sig. Se på vilken Rolex som helst (nästan). Momentum finns av en anledning. I övriga finansiella tillgångar finns momentum för att folk köper det som stiger, för att det stiger, vilket leder till att det stiger mer. Klockor funkar ju typ lika. Den stora massan söker avkastning på sitt kapital och klockor har visat sig vara en guldgruva. Då köper man det som stigit mycket för att det lär fortsätta samma väg. Dessa har ju också fått helt rätt. Jag önskar rent ekonomiskt att jag var mer intresserad av Rolex och stannade i det stimmet, men tycker inte det är så kul tbh. OBS: Jag tycker Rolex har gjort jättefina klockor och tar gärna emot en om du vill ge mig en, jag bara tycker inte att de är värda sitt pris - helt subjektivt.
Jag hade aldrig för avsikt att kommentera klockan i tråden över huvud taget (och gjorde det inte heller). Jag svarade på ditt inlägg, som såklart var trevligt i grunden och alltid kul med glada tillrop.
Dock måste jag erkänna att jag uppfattade dig som en besserwisser som sparkade in öppna dörrar när du skrev "folk som inte vet och förstår," om en klocka alla och hans morsa vet och förstår, även om man inte förstår prissättningen - vilket också blev diskussionen. Det var såklart fel av mig att bli irriterad på en sådan sak, men det ändrar inte min åsikt om prisbilden. Jag diskuterade alltså Ultraman som hype och dess prissättning, inget specifikt ur.