• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tycker bara det var larvigt att göra sej lustig över nån som sitter på en kanon klocka få (om ens nån här även om säkerligen några skulle deklarera högt o tydligt att det inte är en klocka som passar just dom) skulle tacka nej till. Sånt leder bara till dålig stämning..
Bättre att vi delar bilder o vår gemensamma kärlek till vintage här:)
Har ett bättre tips, vi diskuterar klockor och delar med oss av bilder. Ser inte att någon gör sig lustig över något annat än galna prisrusningar.

Tycker bara det var larvigt att göra sej lustig över nån som sitter på en kanon klocka få (om ens nån här även om säkerligen några skulle deklarera högt o tydligt att det inte är en klocka som passar just dom) skulle tacka nej till. Sånt leder bara till dålig stämning..

Du feltolkar eftersom ingen gör sig lustig över någon annan medlem. Att prata prishöjande detaljer gör du väl själv när det har handlat om de klockor du är intresserad av?

Tja! Gick in i tråden och ditt inlägg var det första jag läste och då bara måste man ju läsa bakåt för vad som kan ha sagts! :) Dock kan jag inte hitta något som tyder på avundsjuka eller att folk inte skulle uppskatta klockan i fråga? Det jag såg var en nyanserad diskussion med åsikter åt båda håll huruvida en liten detalj på en viss modell motiver en betydligt högre prislapp. Är ju hyffsat sannolikt att folk kmr tycka olika när det handlar om en klocka i den priskategorin? Om vi talar om premium i fråga om % så har jag bl.a. betalat 1000% mer för en DS med en särskild tavla gentemot en vanlig tavla.. madness men för mig var det tydligen rimligt ;)
Absolut men när man börjar förlöjliga spårar det lätt ur fort. Avundsjukan går fort igång o det blir en negativ spiral som kanske leder till att klockan ifråga inte visas upp mer. Klart det går att ha en diskussion angående pris men kanske inte just här?

Absolut men när man börjar förlöjliga spårar det lätt ur fort. Avundsjukan går fort igång o det blir en negativ spiral som kanske leder till att klockan ifråga inte visas upp mer. Klart det går att ha en diskussion angående pris men kanske inte just här?

Du är verkligen ute och cyklar nu. Är det månne diskussionen om dina annonser som är det fortfarande skaver egentligen?

Du feltolkar eftersom ingen gör sig lustig över någon annan medlem. Att prata prishöjande detaljer gör du väl själv när det har handlat om de klockor du är intresserad av?
Det jag gjorde va att berömma o be om mer info om klockan.. den är fantastisk o väldigt rare. Kul att ”vi” har en här på ks:)

Det jag gjorde va att berömma o be om mer info om klockan.. den är fantastisk o väldigt rare. Kul att ”vi” har en här på ks:)

Ja? Det är väl alla överens om. Svårt att se hur du hittar förlöjligande och att folk gör sig lustiga över en annan medlem. Jaja, strunt samma. Vi tolkar uppenbarligen diskussionen annorlunda.

Den är rare men inte så rare. Finns fler här på forumet. Jag gillar också Ultraman, en klocka jag gärna skulle äga men kan inte tycka annat än att prisökningen på den modellen är helt galen. Värre än hypen på många Rolexmodeller.

Den är rare men inte så rare. Finns fler här på forumet. Jag gillar också Ultraman, en klocka jag gärna skulle äga men kan inte tycka annat än att prisökningen på den modellen är helt galen. Värre än hypen på många Rolexmodeller.
Coolt!! Hoppas vi får se fler bilder då:)

Min instegare i vintagevärlden:)
635C013C-46AE-410A-B700-374E2F32C332.jpeg

Sorry men känns som det osar både avundsjuka o en del onödiga försök att göra sej lustig över att en medlem sitter på en riktig pang klocka i form av den coolaste Speedy’n ever. Trist att folk inte uppskattar o passar på att berömma o njuta istället för att lägga energi på larv..
Själv tycker jag det är skitroligt o hatten av.
Ser mer än gärna fler bilder på den o mindre onödiga kommentarer:)
Tja
Om jag läser ditt inlägg rätt så menar du att de generella kommentarerna om knäpp prisstegring alt. @ANALOGUE ’s inlägg skulle vara indirekt kritik mot den fina Ultraman’en och just ett försök att göra sig lustig på magnusc’ bekostnad.
Det har jag verkligen svårt att läsa in.
Din tolkning såklart huruvida det är den koolaste Speedy’n ever, finns säkert fler perspektiv både här på KS och utanför.
Med ovan resonemang och stora, känsliga tår, skulle potentiellt 2998/Ed White ägare kunna känna sig utpekade och inte posta bilder på sina fina klockor mer?:)
Jättefin klocka oavsett och kul story bakom magnusc’s inköp.
/W

Juste med en tank som tål litet tuffare festligheter, och samtidigt dressig.
mildia.jpg

Själv så kör jag en Mildia idag som en gång i världen har varit din @grodslukarenx .
Försökte fånga den härliga Blå färgen på breguetvisarna. Gillar denna skarpt!
Justja, min gamla - som du säger! Den var trevlig, ut i "solen" eller det naturliga ljuset så ska du se att blåneringen framträder. ;)

Om @Magnusc tog min bild på TissotChronon som att jag gjorde mig lustig över hans klocka ber jag som sagt om ursäkt, då det på inget sett var avsikten. Hans klocka är såklart cool (jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte Ultraman var cool), och jag hade gärna tagit emot en precis som alla andra. Om värdet nu är 700k hade jag dock sålt den lika fort och köpt annat, men det hade säkert varit bättre att behålla rent ekonomiskt eftersom hypes brukar hålla i sig. Se på vilken Rolex som helst (nästan). Momentum finns av en anledning. I övriga finansiella tillgångar finns momentum för att folk köper det som stiger, för att det stiger, vilket leder till att det stiger mer. Klockor funkar ju typ lika. Den stora massan söker avkastning på sitt kapital och klockor har visat sig vara en guldgruva. Då köper man det som stigit mycket för att det lär fortsätta samma väg. Dessa har ju också fått helt rätt. Jag önskar rent ekonomiskt att jag var mer intresserad av Rolex och stannade i det stimmet, men tycker inte det är så kul tbh. OBS: Jag tycker Rolex har gjort jättefina klockor och tar gärna emot en om du vill ge mig en, jag bara tycker inte att de är värda sitt pris - helt subjektivt.

Jag hade aldrig för avsikt att kommentera klockan i tråden över huvud taget (och gjorde det inte heller). Jag svarade på ditt inlägg, som såklart var trevligt i grunden och alltid kul med glada tillrop.
Stort Grattis!!!!
Folk som inte vet o förstår vad denna klocka är, snälla läs o beundra:)
https://www.fratellowatches.com/speedmaster-ultraman/
O snälla, bruka den inte för hårt o mycket bara....
Dock måste jag erkänna att jag uppfattade dig som en besserwisser som sparkade in öppna dörrar när du skrev "folk som inte vet och förstår," om en klocka alla och hans morsa vet och förstår, även om man inte förstår prissättningen - vilket också blev diskussionen. Det var såklart fel av mig att bli irriterad på en sådan sak, men det ändrar inte min åsikt om prisbilden. Jag diskuterade alltså Ultraman som hype och dess prissättning, inget specifikt ur.

Om @Magnusc tog min bild på TissotChronon som att jag gjorde mig lustig över hans klocka ber jag som sagt om ursäkt, då det på inget sett var avsikten. Hans klocka är såklart cool (jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte Ultraman var cool), och jag hade gärna tagit emot en precis som alla andra. Om värdet nu är 700k hade jag dock sålt den lika fort och köpt annat, men det hade säkert varit bättre att behålla rent ekonomiskt eftersom hypes brukar hålla i sig. Se på vilken Rolex som helst (nästan). Momentum finns av en anledning. I övriga finansiella tillgångar finns momentum för att folk köper det som stiger, för att det stiger, vilket leder till att det stiger mer. Klockor funkar ju typ lika. Den stora massan söker avkastning på sitt kapital och klockor har visat sig vara en guldgruva. Då köper man det som stigit mycket för att det lär fortsätta samma väg. Dessa har ju också fått helt rätt. Jag önskar rent ekonomiskt att jag var mer intresserad av Rolex och stannade i det stimmet, men tycker inte det är så kul tbh. OBS: Jag tycker Rolex har gjort jättefina klockor och tar gärna emot en om du vill ge mig en, jag bara tycker inte att de är värda sitt pris - helt subjektivt.

Jag hade aldrig för avsikt att kommentera klockan i tråden över huvud taget (och gjorde det inte heller). Jag svarade på ditt inlägg, som såklart var trevligt i grunden och alltid kul med glada tillrop.

Dock måste jag erkänna att jag uppfattade dig som en besserwisser som sparkade in öppna dörrar när du skrev "folk som inte vet och förstår," om en klocka alla och hans morsa vet och förstår, även om man inte förstår prissättningen - vilket också blev diskussionen. Det var såklart fel av mig att bli irriterad på en sådan sak, men det ändrar inte min åsikt om prisbilden. Jag diskuterade alltså Ultraman som hype och dess prissättning, inget specifikt ur.
Allt kan misstolkas, inget mer med det. Köper allt du skriver o det gläder ju mej:)

Det jag menade med ”folk som inte förstår” är mer riktat till den delen som endast gillar nytt o tror att Ultraman är en ny klocka:)

Tillbaka
Topp