Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rädda Nemo på dumburken, så...
Klockan som alltid finns representerad i lådan. Denna är min sjätte eller sjunde 7040 och den bästa jag haft, både verkmässigt och extriört skick. Den får stanna hos mig
Kvar på armen efter städdag vid stugan.
Heuer Autavia denna lördag
Grattis på födelsedagen och grattis till en snygg klocka. Vill se fler bilder på den!Denna blir det under födelsedagen. En vintageIWC cal. 89 - me likey
Tröttnar aldrig på denna
Tavlan har alltid varit så, om jag har uppfattat det rätt.Den där tavlan är så häftig och kontrasten till guld är grym.
Den ser ut som rostig plåt, har den blivit så genom åren?
Hur såg den ut som ny?
Certina T+C på customband. Tack Gummo! Tycker det blev kanon. Tråkigt nog funkar inte datumen.
Håller med, tavlan är väldigt skiftande beroende på hur ljuset träffar, en kombination av sandpapper/smärgelduk tycker jag =)Tavlan har alltid varit så, om jag har uppfattat det rätt.
Kollar man nära ser det mer ut som flera färgpigment som bildar färgen. Därav uppfattats tavlans färg olika beroende på ljuset. Typ lite som sandpapper.
Omen har du samma uppfattning av tavlan?
väldigt vanligt på 25-65 (1) verken, det sitter en lövtunn fjäder som matar fram datumet och den går lätt sönder. Tyvärr också en ganska dyr reservdel (runt 500:- )
Tack för infon! Vet inte om jag ska satsa på en reparation, finns väl några andra som ligger för i kön. Men jag gillar den bara mer och mer faktiskt så jag borde kanske. Köperjag en annan likadan är risken tydligen stor att den får samma fel iaf. Fanns en fyrkantig Tissot till salu här på forumet för någon månad sedan som jag sneglade länge på, jäkla snygg. Håller tydligen på att bli lite fyrkantig på äldre dar
LonginesxWittnauer från 1941.
Edit; varför blev bilden sne!?