• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick av en händelse på tyska E-bay se denna Conquest som var till salu och det var ca 8 minuter till klubbslag på den. Koll av säljare, koll av beskrivning på tyska :(
När jag var färdig med detta återstod 1 minut. Lade något mer än högsta bud några sekunder innan klubbslag. Det visade grönt, du vann :)
Min fru som en stund innan lagt sig för att sova vaknade till och frågade. Var det helt genomtänkt. Att på mindre än 10 minuter innan helt plötsligt bestämma sig och genomföra ett köp av en klocka för strax över 10´.
Med facit i hand så tycker jag det.

Satsar man inte så vinner man inget
Lite risker får man ta

/Anders.S

Fick av en händelse på tyska E-bay se denna Conquest som var till salu och det var ca 8 minuter till klubbslag på den. Koll av säljare, koll av beskrivning på tyska :(
När jag var färdig med detta återstod 1 minut. Lade något mer än högsta bud några sekunder innan klubbslag. Det visade grönt, du vann :)
Min fru som en stund innan lagt sig för att sova vaknade till och frågade. Var det helt genomtänkt. Att på mindre än 10 minuter innan helt plötsligt bestämma sig och genomföra ett köp av en klocka för strax över 10´.

Lite risker får man ta

/Anders.S

Ingen bild?

Ny klocka [emoji2]

Nä, inte riktigt men nytt insert och bandbyte. Otroligt mångsidig klocka!

je4ebuze.jpg

Lite risker får man ta

/Anders.S

Visst är det ok att ta risk, jag tar gärna risk på dåliga bilder och okunniga säljare om jag har tid att analysera det ordentligt.

Men här var ju du klart sämre informerad än andra budgivare då du inte haft tid att analysera ordentligt. Det är en annan och helt onödig risk jag inte hade tagit i det läget.

Men fin klocka såklart.

Jobbar lite tillsammans med räddningstjänsten i ett av mina uppdrag. De har en del tygmärken från andra räddningsorganisationer världen över. Brukar inte titta på dem, men idag råkade jag läsa en som låg lite avsides. Det kan ju inte vara slumpen...
Frågan är om croton och nato flyger. Vad tycker ni?
image.jpg

I
Visst är det ok att ta risk, jag tar gärna risk på dåliga bilder och okunniga säljare om jag har tid att analysera det ordentligt.

Men här var ju du klart sämre informerad än andra budgivare då du inte haft tid att analysera ordentligt. Det är en annan och helt onödig risk jag inte hade tagit i det läget.

Men fin klocka såklart.

Ibland får man ta en risk
Det är inte ofta en i detta skick finns till försäljning. Säljarens beskrivning överenstämde också väl med objektet. Så jag är riktigt nöjd

Tillbaka
Topp