Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta är på gränsen till klockporr!Hann med ett klockbyte innan värmen försvann.
![]()
Haha blir lite skenerad av att det uttrycket används offentlig men ändå kul.@ANALOGUE , jag har bytt till en klocka med nästan-NAS-tavla!![]()
![]()
![]()
Pappas gamla Certina får hoppa in som fredagsmysklocka!
Grämer mig fortfarande lite att jag blev näst högste budgivare för 5-7 år sedan när någon av pantbankerna i Göteborg auktionerade ut en likadan.Hann med ett klockbyte innan värmen försvann.
![]()
Det gjorde jag med, minnet av den klockan har etsat sig fast. Var det inte diamanter på den klockan med? Var det en daydate? Det fina med dessa är att de är väldigt enkla att polera upp och då får de en helt annan känsla. Blir direkt modernare och ser inte så ledsna ut. Tycker definitivt du ska testa en, tycker egentligen att de jag har i titan är vettigare och snyggare, var dock som sagt tvungen att klippa denna. Vill du klämma på mina i GBG någon gång är det bara att säga till!Grämer mig fortfarande lite att jag blev näst högste budgivare för 5-7 år sedan när någon av pantbankerna i Göteborg auktionerade ut en likadan.
Den var dock inte riktigt, men nästan, i lika bra skick som din om jag minns rätt.
Vill minnas att budgivningen då slutade på 9-11’ någonstans.
Jag gillar uttrycket!Haha blir lite skenerad av att det uttrycket används offentlig men ändå kul.
Fin tavla!
Kan mycket väl ha varit diamanter, minnet sviker lite. Stencool var den i alla fall och för inte särskilt mycket pengar.Det gjorde jag med, minnet av den klockan har etsat sig fast. Var det inte diamanter på den klockan med? Var det en daydate? Det fina med dessa är att de är väldigt enkla att polera upp och då får de en helt annan känsla. Blir direkt modernare och ser inte så ledsna ut. Tycker definitivt du ska testa en, tycker egentligen att de jag har i titan är vettigare och snyggare, var dock som sagt tvungen att klippa denna. Vill du klämma på mina i GBG någon gång är det bara att säga till!
Kan berätta att NAS är ett jävla otyg...Jag gillar uttrycket!
Tydligen blir färgen kladdig och lite matt av ålder och UV-ljus, ska enligt @Martin Lovasz och min uris, vara känsligt vid service!
Blir väldans vackert i bra ljus!
FIN! Underskattade enligt mig..
Så fantastiskt fin! Jag gillar de där oversizeboetterna och eleganta urtavlorna.Kör vidare på Doxatemat . Doxa ”oversize” 50-tal .![]()
Tack Samma härSå fantastiskt fin! Jag gillar de där oversizeboetterna och eleganta urtavlorna.
Så fantastiskt fin! Jag gillar de där oversizeboetterna och eleganta urtavlorna.
Blev lite sugen på att köpa min första icke-dykare från Seiko när jag såg denna, fin och prisvärd!
FinLördagshårding..
Trevlig helg klockvänner!
![]()
Stenhård! Hakar på med min automatiska från 1938.Lördagshårding..
Trevlig helg klockvänner!
![]()
Tack! Och sliten som sig bör, är ju från 30-talet