• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

D502854C-3D58-41EB-91C1-1AC2D0F19C15.jpeg

Vad tänker du nu på? Dessa fanns med denna tavla. :)
Hej, ej sett tidigare, trodde inte A-11 kom med sub-sekund. Tyckte baklocket såg väldigt välgraverat ut med.
Saknar komplett serienummer med, så den har eventuellt inte sett ngn action.
Men, det är det som är kul med klockor, man lär sig något nytt hela tiden.

Senast ändrad:
Hej, ej sett tidigare, trodde inte A-11 kom med sub-sekund. Tyckte baklocket såg väldigt välgraverat ut med.
Saknar komplett serienummer med, så den har eventuellt inte sett ngn action.
Men, det är det som är kul med klockor, man lär sig något nytt hela tiden.
Nu ska jag inte ta gift på att det jag säger stämmer, infon på nätet är knapphändig. Men längst till vänster - iofs inte benämnd A11. :)
05F2AB6D-A1F6-4138-9106-FF526A8DA196.png

Nu ska jag inte ta gift på att det jag säger stämmer, infon på nätet är knapphändig. Men längst till vänster - iofs inte benämnd A11. :)
05F2AB6D-A1F6-4138-9106-FF526A8DA196.png
Hej, jag tycker det är en grym klocka oavsett och funderade enbart då jag budade på en Waltham A-11 härförleden. Tror att det är denna du har och i mina ögon är den än roligare då den är mkt mer ovanlig.
https://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?78106-USMC-Wrist-Watches-of-the-1940s

Tillbaka
Topp