• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hemma och VABar i dag. Har nog bytt band på alla klockor åtminstone tre gånger. Blev den här kombon till slut. Blev skitbra Erik1. Tack för en smidig affär.
image.jpg
Ser grymt ut! Gillar kontrasten med guldet. Upp med en på tavlan/ "frammifrån" också:)

Farsan kom förbi igår kväll med farfars Omega. Han hade tänkt lämna in den för att få reda på lite mer, hur gammal den är och så. En service skulle säkert inte sitta fel, men jag lovade att visa upp den här också för att se om vi kunde få veta lite mer. All info emottages tacksamt! tdn-dk?
20141119_224758.jpg

Farsan kom förbi igår kväll med farfars Omega. Han hade tänkt lämna in den för att få reda på lite mer, hur gammal den är och så. En service skulle säkert inte sitta fel, men jag lovade att visa upp den här också för att se om vi kunde få veta lite mer. All info emottages tacksamt! tdn-dk?/quote]
Fin! Lik min. Kan vara en 2639 med 266-verk från 1950 och framåt. Finns många varianter av tavlor/visare. Öppna och kika! Tydligt märkta i lock å på verket.
IMG_2223.JPG

Tack! Ser onekligen ut så om man googlar lite. Hur kränger man av locket utan spezialutrustning? Har inte nått den nivån av urmakeri än.:) Tjusigt syskon! Och fina band! Hemkörda?

Farsan kom förbi igår kväll med farfars Omega. Han hade tänkt lämna in den för att få reda på lite mer, hur gammal den är och så. En service skulle säkert inte sitta fel, men jag lovade att visa upp den här också för att se om vi kunde få veta lite mer. All info emottages tacksamt! tdn-dk?
20141119_224758.jpg
Fin! Jag har en nästan likadan fast med tavla märkt seamaster, storlek på den? min är 35mm.

Tillbaka
Topp