• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tack! Ser onekligen ut så om man googlar lite. Hur kränger man av locket utan spezialutrustning? Har inte nått den nivån av urmakeri än.:) Tjusigt syskon! Och fina band! Hemkörda?

Tack! Hemkört:)
Jag har en liten hammare!?! :) med gummihandtag som jag tejpat med silvertejp å klistersidan ut. Trycker mot baklocket å vrider. Grymt high-tech:) Är i tagen att köpa en redig boettöppnare.

4d4553496d712a50571417f4fa6666c7.jpg
Trots de båda nyförvärven rockar jag gmt, som visserligen har "nytt" insert och länk...

Vi borde låta någon som kan 2914 uttala sig men jag tycker allt ser lite knasigt ut. Allt förutom verket ser nytt ut och jag jämförde boetttrycket med ett annat och det var helt annorlunda.
2914-2 är ju railmaster. Utseendet ser korrekt ut för 2913 men visst är det nåt lite konstigt. Kan bara inte sätta fingret på det själv.
Alla åsikter är välkomna :)

2914-2 är ju railmaster. Utseendet ser korrekt ut för 2913 men visst är det nåt lite konstigt. Kan bara inte sätta fingret på det själv.
Alla åsikter är välkomna :)

Tycker det varken ser ut som ett boettlock till 2913 eller 2914. Trycker ser annorlunda ut. Boetten är alldeles för fräsch, dessa hade en del korrosionsproblem, och tavlan är ommålad. Patrik J kan väl flika in?

Tycker det varken ser ut som ett boettlock till 2913 eller 2914. Trycker ser annorlunda ut. Boetten är alldeles för fräsch, dessa hade en del korrosionsproblem, och tavlan är ommålad. Patrik J kan väl flika in?

Det första jag reagerade på är texten som är alldeles för tunn jämfört med min. Har inte kvar min 2914 men kan kolla om jag hittar någon bild på boettlocket. Här är min 2913 för jämförelse i alla fall.
AALa59j.jpg

Sekundvisaren är ju uppenbarligen fel, men även de andra visarna känns som om de har konstiga propotioner. Men det kanske är indexen som är off. Hur är bezeln? Verkar den okej? Ser inget uppenbart knas med den.
Kan tycka att bezel ser ok ut. Text är off, tavlan ommålad, index lite off antagligen.
Bra beater ;) ska forska mer om den. Tycker dock att den är värd ett bättre liv än att ligga i en låda. Tacksam för alla input

Tillbaka
Topp