• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Omega Genève 166.0174 från 1973. Tack @OscarSvensson123 för bra affär!
F5C55367-6A7C-4FB1-A147-142CBCA7AA74.jpeg

Trots att jag redan hr en GS 61 Special så kunde jag inte motstå den här idag.
Använd helt klart med lite små repor överallt men inte polerad, helt plana ytor och ordentligt skarpa kanter vilket inte syns så väl på bilden.
Vad jag kallar en klocka i ärligt skick och det ser man inte ofta så bara att slå till när tillfälle ges.
Man kan få en sån här klocka att riktigt gnistra med en omgång av lumpskiva men då tappar boetten det där extra.
Nöjd!
Från 1970 och Special innebär att den är justerad lite nogrannare än vanliga GS men inte till samma nivå som VFA, Very Fine Adjusted.

49504605676_e6dbd94e3a_c.jpg

Trots att jag redan hr en GS 61 Special så kunde jag inte motstå den här idag.
Använd helt klart med lite små repor överallt men inte polerad, helt plana ytor och ordentligt skarpa kanter vilket inte syns så väl på bilden.
Vad jag kallar en klocka i ärligt skick och det ser man inte ofta så bara att slå till när tillfälle ges.
Man kan få en sån här klocka att riktigt gnistra med en omgång av lumpskiva men då tappar boetten det där extra.
Nöjd!
Från 1970 och Special innebär att den är justerad lite nogrannare än vanliga GS men inte till samma nivå som VFA, Very Fine Adjusted.

49504605676_e6dbd94e3a_c.jpg
Många är de klockboetter har lumpats sönder genom tiden. Men denna har klarat sig bra. Fortfarande väldigt skarp. Jättefin!

Många är de klockboetter har lumpats sönder genom tiden. Men denna har klarat sig bra. Fortfarande väldigt skarp. Jättefin!

Det finns ju olika grader I helvetet.
Man ser ibland klockor som man förstår att dom inte har varit i dåligt skick men någon har ändå valt att polera och dom ser inte så dåliga ut men har tappat stunsen så att säga.
Det är lite sorgerligt.
Om den här klockan t.e.x. skulle passera en handlare som Jack Road skulle den obönhörligen få en omgång av trissan och tappa skärpan på kanterna.
Ibland vill jag skrika i dom affärerna.

Tillbaka
Topp