• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kan leva med att den här har fulmetall... knasigt att den verkar ha kommit utan sekundvisare?

CC293AD3-207B-4CD6-A8E9-61AC7A79475C.jpeg

Inte så jättespännande kanske, men eftersom den är ny för mig och vi är lika gamla så är den speciell i min bok. Bärs i smyg tills födelsedagen i april. :)
IMG_5910.jpeg
Fattar inte folk som säger att Datejust är tråkig? Den är ju grym? Skön länk och den går att använda till allt? Jag tränade med min, hade den på finare tillställningar och hade den mer ”casual” med tischa också. Fin tavla på din också!

Fattar inte folk som säger att Datejust är tråkig? Den är ju grym? Skön länk och den går att använda till allt? Jag tränade med min, hade den på finare tillställningar och hade den mer ”casual” med tischa också. Fin tavla på din också!
Ja, den känns mångsidig. Lätt att byta till band också om man vill dressa upp eller ned.

Perlon blir toppen till grillfesten i sommar tror jag. :)

Tavlan är mycket fin. Kan nog bäst beskrivas som mattsvart eller väldigt mörkt grå.

Bilagor

• 4A0BDE9A-5F33-4363-8002-69695702C22F.jpeg
    4A0BDE9A-5F33-4363-8002-69695702C22F.jpeg
    384.1 KB · Visningar: 28
Det e en fin klocka. Då vet du med säkerhet när Jonh Blund kommer 🏌🏼‍♂️
Har just fått påpekande från en KSkamrat att den är en fejk. Det måste stämma när man betraktar siffergraderingar och dyligt. Köpte den på kul för en massa år sen, och har inte kollat den närmre förän jag fick tipset nu. Sån skit måste skrotas så ingen annan blir drabbad. I våra kretsar är vi känsliga för falsarier med all rätt !!

Har just fått påpekande från en KSkamrat att den är en fejk. Det måste stämma när man betraktar siffergraderingar och dyligt. Köpte den på kul för en massa år sen, och har inte kollat den närmre förän jag fick tipset nu. Sån skit måste skrotas så ingen annan blir drabbad. I våra kretsar är vi känsliga för falsarier med all rätt !!
Det kan inte bara vara att tavlan är ommålad? Det är ju nääästan okej.

Du bör nog få det svaret av några fler innan du sätter yxan i den 😎

Den har definitivt inte stört mitt klockintresse, men med märkliga dubbleringar av siffror kan man lätt undra hur det står till under skalet. Nej, till slaktbänken med den !

Det kan ju t.ex. bara vara en ommålad tavla eller franken. Jag tycker vissa av klockorna har ett existensberättigande ändå om man bara vet om vad det är och om de säljs så skall man ange vad det är. Många, inklusive jag själv moddar billiga klockor och frågan är hur de kommer uppfattas i framtiden...

Jag har två uppenbara fejkklockor, en jag köpte i tonåren och en jag fick med i en stor lot för ett tag sedan (visste inte att dem var med).

Den ena har automatverk, där jag funderat på att använda urverket till något annat, kanske även boetten.

Tänkte mig slipa bort spår av det fejkade märket och ha det lite för och leka med, den andra har jag redan byggt om. Man behöver inte vara rädd om dem.

Rena fejk/kopior skall inte vara tillåtna att säljas precis som reglerna är här.

Tillbaka
Topp