• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Har just fått påpekande från en KSkamrat att den är en fejk. Det måste stämma när man betraktar siffergraderingar och dyligt. Köpte den på kul för en massa år sen, och har inte kollat den närmre förän jag fick tipset nu. Sån skit måste skrotas så ingen annan blir drabbad. I våra kretsar är vi känsliga för falsarier med all rätt !!
Var helt säker att jag hade kommenterat den innan? Kolla som sagt vad som sitter på insidan. Det är ju ett gammal kalenderur så max att du skrapar bort loggan på tavlan om du skulle fråga mig.

Jag har denna Omega och ha lagt ut en förfrågan på identifieringstråden men kopierar även in den här..
Jag undrar om någon vet något kuriosa om modellen som producerades på 60-talet. Har sett en enda liknande klocka med silver index från samma tidsepok. Det var en Breitling, men den hade inte linnetavla, kommer inte ihåg om den hade onyx ilägg vid indexen.
Den känns lite ovanlig så vore kul att höra om någon har/ har haft en liknande eller någon som kan något om dess historia?

wat19045-04.JPG

1612477612187.png

Tillbaka
Topp