• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20210205_145303.jpg

Semi-vintage idag. Swiss Army Watch Company grundades 1993 och de motsvarande modeller med serienummer jag lyckats hitta har hittills haft två- eller tresiffriga serienummer, så jag gissar att den här är från 93 eller 94. Varumärket blev ganska kortlivat och såldes runt år 2000. Företaget levde och lever vidare som Horoswiss respektive Swiss Trek. Kul klocka iallafall, med ett ETA 2824-2 i en boett som känns gedigen. :)
IMG_20210205_153715_303.jpg

En av mina favoriter med, känns lite som samma kategori som den Revue Sport jag för tillfället håller högt. Enkel men lite sportig boett, finfin tavla, och helheten blir bara så bra. Ibland är ur som de flesta bläddrar förbi bara så fina i sin enkelhet.
Kunde inte hålla med mer.
Sen är det ju verkligen min M.O. med vita tavlor, målade index med nån lite twist och stålcase, så varför skulle jag inte. ;)

Hittar man bild på Revue nånstans?

I dag firar vi Saturnday hela dagen!! 🪐 🤗🥳👯‍♂️

I mitt fall blir det med denna ikon och kanske ett av de vackraste uren från Enicar,
en Sherpa Supet-Jet från 1967!

En riktig tool watch som pilot-, dykar- och GMT-klocka på samma gång! Allt förpackat i en Super Compressor-boett från EPSA. Lägg till detaljer som lollipop-sekund, schackrutigt GMT-vidare, öppen 6:a och eleganta bandhorn och du har en vinnare! :p

AEAFC283-9E4E-43EA-98F6-B299974675B3.jpeg
5503327C-F31F-4644-84C9-D11C7E4B71D8.jpeg

I dag firar vi Saturnday hela dagen!! 🪐 🤗🥳👯‍♂️

I mitt fall blir det med denna ikon och kanske ett av de vackraste uren från Enicar,
en Sherpa Supet-Jet från 1967!

En riktig tool watch som pilot-, dykar- och GMT-klocka på samma gång! Allt förpackat i en Super Compressor-boett från EPSA. Lägg till detaljer som lollipop-sekund, schackrutigt GMT-vidare, öppen 6:a och eleganta bandhorn och du har en vinnare! :p

AEAFC283-9E4E-43EA-98F6-B299974675B3.jpeg
5503327C-F31F-4644-84C9-D11C7E4B71D8.jpeg

Bugar hedersvärt inför denna vackra sak!

Tillbaka
Topp