• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Såhär på den väldigt nyinstiftade Vikingdagen, ...så gick det ju inte att välja. Det får bli tvåpip.
Väntar ivrigt på @ittam s' bidrag.
PSX_20210909_070208.jpg
Screenshot_20210908-151037_Chrome.jpg

Den där var otroligt fin, vad är det för storlek på boetten? Extra roligt också när det är arvegods från din morfar😊
Tack! Lämnade in den för genomgång hos Tidlösa Ur i Uppsala förra året, efter att ha hittat den i en låda där den legat i typ 40 år. Uppdragsfjädern och glaset byttes. I övrigt allt original från 1952-ish. Boetten är 36 mm exkl kronan :).

Ursäkta spam i alla trådar, men det var längesedan jag var så nöjd med ett nyförvärv! Leonidas Valjoux 72. Tror gamla stålkronografer är min grej;-)
70E75876-17B8-4FF1-B260-E50244B6A382.jpeg

Trevlig! Ang. visarna skulle jag personligen inte se det som en förlust om de ersattes av likadana för verket och modellen. Bör inte vara omöjligt att hitta. Undrar om någon försökt sätta lume på en visare som inte ska ha det? 😊

Tillbaka
Topp