• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

B8DEE6A5-95AE-4B53-BE64-79D0ABC3B044.jpeg

Diverse sent 50 tidigt 60-tal. Dubbelt japanskt och en ryss. Citizen, Takano och Vympel. Glidande skala vart de ligger designmässigt. En del har mer drag från 30 och 40 medan andra har en fot i 60 talets formspråk. Men boetterna är ju väldigt typiska sent 50-tal. Lite kuriosa kan ju vara att Poljot samtidigt som Citizen hade ett ur som hette De luxe.

1643032302237.png

Äntligen är de hemma igen. Skickades till urmakare i juni förra året men pga av högre prioriterade jobb vilket var ok för mig tog det lite extra tid. Ewecon fungerar nu bra, tror boetten är för ett fast stålarmband så läder går inte på. Böjde ut sprintarna och fick på ett nato armband. När jag inte är så ivrig så gör jag en snyggare böjning på andra sprintar.

Andra klockan är en fd ryskt fickur som urmakaren svarva ur locket på och installera plexiglas på så man kan beskåda urverket.

IMG-0714.jpg IMG-0715.jpg
IMG-0717.jpg IMG-0718.jpg

Har ni sett den här?
Härlig Enicar på antikrundan, skön historia.

D14EDE04-1BD4-4EEE-ADDB-7716010BE9DA.png

Såg den idag!
Trevlig klocka och underbar proveniens! 🤩

Synd bara med en så kallad expert som inte är mer påläst bara….värderad av experten till 80 när det månaden innan såldes en på Bukkan för 130k plus provision, så typ 160k för en likadan klocka med likadan proveniens! 🤔🤷🏼‍♂️

Såg den idag!
Trevlig klocka och underbar proveniens! 🤩

Synd bara med en så kallad expert som inte är mer påläst bara….värderad av experten till 80 när det månaden innan såldes en på Bukkan för 130k plus provision, så typ 160k för en likadan klocka med likadan proveniens! 🤔🤷🏼‍♂️
Gick den på Bukowskis innan inspelningen av avsnittet? Skrev du inte själv att det var rekord? Sedan värderades den faktiskt till 100’.

Tillbaka
Topp