Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä jag vet inte heller därför jag undrade om du visste att detta spänne satt original på klockan.Kan väl inte svära på det, blir gärna rättad om så inte är fallet förstås! Vill också veta. Logotypen/typsnittet på själva läderbandet känns vanligt 40-tals-Omega iaf.
Var är BOR länken från?En favorit.
![]()
Det är gamla designen från Curated Wrist, görs inte längre men den nya är ändå bättre.Var är BOR länken från?![]()
Tackar!Det är gamla designen från Curated Wrist, görs inte längre men den nya är ändå bättre.![]()
Snyggt, är det Hirsch Boston?
Grained leather från molequin.Snyggt, är det Hirsch Boston?
Fin Suverän!Suverän 2400-1 på originalband + spänne. Blir väl inte bättre än så här när det gäller svensk vintage Omega-historia?
![]()
Den är rätt nära en ultimat klocka i många avseenden. Finns väl en anledning att GS designen är rätt lik den
Så är det, dock tvärt om! GS kom före denna, och KS var ju först ut med Grammar of Design. Denna följer dock samma princip.Den är rätt nära en ultimat klocka i många avseenden. Finns väl en anledning att GS designen är rätt lik den![]()
Ja jo. Jag har inte tidslinjen för Seikos modeller i huvdetSå är det, dock tvärt om! GS kom före denna, och KS var ju först ut med Grammar of Design. Denna följer dock samma princip.
Kul! Lord Marvel är skoj klockor. Första Seikon med 36bph om jag inte missminner mig, före GS/KS fick såna verk?Ja jo. Jag har inte tidslinjen för Seikos modeller i huvdet
Har dock en 36bph Lord marvel liggandes som skall göras i ordning. Vore kul att få igång den. Men... projektlistan är rätt lång alltså...![]()
Jag är inte så djupt i Seiko, men tror att du har rätt i det. Ringer en klocka någonstans... Jag har bara ett par Seiko, Skyliner, Lord Marvel och ett par till jag inte minns. Men annars är främst Takano och sekundärt Citizen mina japaner.Kul! Lord Marvel är skoj klockor. Första Seikon med 36bph om jag inte missminner mig, före GS/KS fick såna verk?
Klart bättre band än Bond-bandet som inte passar till något. Fint att guldtonen går igen!Vi startar veckan med en SuperCompressor för att vara på den säkra sidan....
ENICAR Seapearl från 1958
![]()
Tack för vänliga ord och det var guld-matchningen som var tanken.Klart bättre band än Bond-bandet som inte passar till något. Fint att guldtonen går igen!