• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En elektrisk Sherpa-Söndag.....

IMG_4020.jpg
IMG_4013.jpg

Kan väl inte svära på det, blir gärna rättad om så inte är fallet förstås! Vill också veta. Logotypen/typsnittet på själva läderbandet känns vanligt 40-tals-Omega iaf.
Nä jag vet inte heller därför jag undrade om du visste att detta spänne satt original på klockan.

Någon annan kanske vet och har koll på vilka spännen Omega hade på mitten av 40-talet och vad Suverän såldes på för band/spänne? @Aurum @tdn-dk @ConElPueblo @Ariste m.fl

Suverän 2400-1 på originalband + spänne. Blir väl inte bättre än så här när det gäller svensk vintage Omega-historia?
InShot_20220306_125854960s.jpg
Fin Suverän!

Grattis!

Spännet är av något senare datum, när Suverän såldes märkte inte Omega varesig spännen (åtminstone inte på framsidan som blev brukligt senare, kronan eller glase med Omega-tecknet.

Skulle gärna ha en svart suverän!

Så är det, dock tvärt om! GS kom före denna, och KS var ju först ut med Grammar of Design. Denna följer dock samma princip.
Ja jo. Jag har inte tidslinjen för Seikos modeller i huvdet 😁👍
Har dock en 36bph Lord marvel liggandes som skall göras i ordning. Vore kul att få igång den. Men... projektlistan är rätt lång alltså... 🤔

Ja jo. Jag har inte tidslinjen för Seikos modeller i huvdet 😁👍
Har dock en 36bph Lord marvel liggandes som skall göras i ordning. Vore kul att få igång den. Men... projektlistan är rätt lång alltså... 🤔
Kul! Lord Marvel är skoj klockor. Första Seikon med 36bph om jag inte missminner mig, före GS/KS fick såna verk?

Kul! Lord Marvel är skoj klockor. Första Seikon med 36bph om jag inte missminner mig, före GS/KS fick såna verk?
Jag är inte så djupt i Seiko, men tror att du har rätt i det. Ringer en klocka någonstans... Jag har bara ett par Seiko, Skyliner, Lord Marvel och ett par till jag inte minns. Men annars är främst Takano och sekundärt Citizen mina japaner.

Tillbaka
Topp