• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hemma från jobbet med feber... Men så ringer det på dörren! Tack FedEx för boken som räddar denna dag.
image.jpg

Tja.. Vet inte så mycket ännu. Ser ut att vara nåt slags A. Schild-verk tycker jag. Den låg på Blocket länge för en trehunka. Lite förvånad över att ingen annan ville ha den. :)

image.jpg

Undrar om det inte suttit ett par verkskruvar i klockan innan . Och så hade jag fel .Det är ett FHF 26 ser jag nu . Står ju klart och tydligt under balans bryggan .

Tja.. Vet inte så mycket ännu. Ser ut att vara nåt slags A. Schild-verk tycker jag. Den låg på Blocket länge för en trehunka. Lite förvånad över att ingen annan ville ha den. :)

image.jpg

Det är ett FHF 26 (http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&FHF_26).

Undrar om det inte suttit ett par verkskruvar i klockan innan . Och så hade jag fel .Det är ett FHF 26 ser jag nu . Står ju klart och tydligt under balans bryggan .

Jag var dock tvåa på bollen! rogart-63 var först!

Tillbaka
Topp