• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Japp, en GF Bamboo. Inget märkvärdigt och inget riktigt fynd om man jämför med din Bore med oyster (fick betala hela 100 riksdaler mer för denna :) ) men ändå kul då det blir ett bevis på att man lärt sig något. Funkar definitivt inte till upprullad skjorta utan det var endast för att få ett tydligt foto. Måste säga att länken nog är något av det skönaste jag burit och väldigt praktisk om handleden svullnar lite av värmen.
Den kommer få ett ärligt försök innan den ev. göms o glöms.
Tror dock jag betalade mer för mitt bamboo som kom på en Juvenia, men så sålde jag Juvenian. Din Eterna är oerhört 40-talsknubbig på ett charmigt vis. Blev också förvånad över hur bekväm länken är.

Eftersom jag inte har något band jag är nöjd med så bär jag inte denna, men den får iallafall vara dagens vintage. För den är så jävla snygg.

GpujRTE.jpg

Den gjordes ju bara i två färgvarianter - denna svarta och den rödbruna. Vilken som är läckrast är en smaksak, jag har haft båda, men jag tror den svarta är aningen mer eftersökt.

Jag undrar vad din modell specifikt heter, mer än Bullhead. En snabb ebaysökning gjorde dock att jag nog hittade rätt, Seiko 6138-0040: http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SEI...040-CHRONOGRAPH-AUTO-FISHBONE-2-/141069899084

Antar att jag blandar hop den med Citizens bullhead där det verkar finnas en drös olika modeller.

Jag undrar vad din modell specifikt heter, mer än Bullhead. En snabb ebaysökning gjorde dock att jag nog hittade rätt, Seiko 6138-0040: http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SEI...040-CHRONOGRAPH-AUTO-FISHBONE-2-/141069899084

Antar att jag blandar hop den med Citizens bullhead där det verkar finnas en drös olika modeller.

Jag blandade också ihop Citizen och Seikos Bullheads innan jag fick chansen att testa en Citizen. Citizen är nämligen väldigt mycket mindre. Och det där modellnamnet är ju korrekt.

Tillbaka
Topp