• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vi har haft en ganska lång paus, men nu har vi hittat tillbaka till varandra igen och kärleken spirar.

image.jpg

Riktigt tung!
...tänk - för någon vecka sedan var en sprillans Planet Ocean det absoluta målet för mig.
Sen jag började hänga här så känns en vintage Speedmaster så mycket bättre!
Eller Flightmaster för den delen! Du kan ju pinga mig när/om det blir dags!

Osäker på slipningen på denna knubbis. Borde inte mittpartiet vara blankpolerat? Jag fick den på originallänken och med boxen. Den känns rätt orörd, men samtidigt känns borstningen lite off... Vad sägs?

image.jpg

Tror också att mittenpartiet ska vara blankt. Sedan ser väl kanterna lite avrundade ut? Skulle också tippa att någon polerat den. Glaset ser också välputsat/bytt ut, så det är väl kanske gjort i anslutning till en nyligen gjord service...

Jag kanske har helt fel dock och att det finns DS2 med den borstningen...

Tror också att mittenpartiet ska vara blankt. Sedan ser väl kanterna lite avrundade ut? Skulle också tippa att någon polerat den. Glaset ser också välputsat/bytt ut, så det är väl kanske gjort i anslutning till en nyligen gjord service...

Jag kanske har helt fel dock och att det finns DS2 med den borstningen...
Mmm möjligtvis något avrundade, men samtidigt så pass skarpa att polering känns välgjord. Min bild var nog inte den bästa för att visa detta dock. Glaset har jag putsat, men borde byta i och med en del torrsprickor. Frågan är om en bättre polering bör göras eller om jag nöjer med glasbyte och service av verket... Klurigt!

Mmm möjligtvis något avrundade, men samtidigt så pass skarpa att polering känns välgjord. Min bild var nog inte den bästa för att visa detta dock. Glaset har jag putsat, men borde byta i och med en del torrsprickor. Frågan är om en bättre polering bör göras eller om jag nöjer med glasbyte och service av verket... Klurigt!

Jag skulle nog ha kört den som den är om det inte är något du direkt stör dig på.
Annars så är det nog lättare att köpa ett nytt exemplar som inte är polerad (om den nu är det).

Jag skulle nog ha kört den som den är om det inte är något du direkt stör dig på.
Annars så är det nog lättare att köpa ett nytt exemplar som inte är polerad (om den nu är det).
Jag håller med dig där. Inga stora pengar i fina orörda exemplar. Jag hade hoppats att jag fyndat denna med den rätt ovanliga NSA-länken (som jag dock inte får ordning på) och originallådan, samtidigt som att boetten var helt orörd... Jag föredrar ändå den nuvarande borstningen då klockan uppfattas som mer toolig. Bra skit för småpengar!

Tillbaka
Topp