• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20150516_141954.jpg

Har lite svårt att vänja mig vid storleken på den här, bär mycket mindre än jag trodde. Tropicband funkade inte alls så nu testar jag på tidstypisk länk istället, känns bättre. Tror jag...

Förstår, det är de nästan obefintliga bandhornen som spökar. Ser kolats ut på tropik men tycker länken såg helt ok ut ändå.

Förstår, det är de nästan obefintliga bandhornen som spökar. Ser kolats ut på tropik men tycker länken såg helt ok ut ändå.

Känns faktiskt väldigt mycket bättre på länk, då blir den inte lika kort. Tror att jag ska försöka hitta en originallänk på sikt.

Sitter faktiskt bra på handleden, den 155 mm stora handleden.
Jag är bara avundsjuk.

Fast det gläder mig att höra, jag har inte provat en på mina 165 mm på över tio år, men minnet har etsat sig fast och det är ännu en klocka på "en dag ska jag ha en så'n"-listan.

Jag är bara avundsjuk.

Fast det gläder mig att höra, jag har inte provat en på mina 165 mm på över tio år, men minnet har etsat sig fast och det är ännu en klocka på "en dag ska jag ha en så'n"-listan.
Vintage Plop bär riktigt smidigt, går inte att jämföra med den moderna styggelsen:)
Riktigt grym klocka, på min 185 mm handled känns den riktigt balanserad.

Jag är bara avundsjuk.

Bara att börja lägga pengar på hög. Har haft min i ett par år och inte har jag tröttnat inte.

seikosunday :) Seiko Sportsmatic 6619-8230 från -67. En gång inköpt för att låna minut- och timvisare till Seiko 6105. Visarna är väldigt lika, men inte exakt. Nåja, blev aldrig av att börja pilla. Nu tycker jag klockan är trevlig som den är med sina 38 mm och sunbursttavla.

F3CYUwn.jpg

Tillbaka
Topp