• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ja det var en trevlig överraskning.
Införskaffad 1960 på hans 50-årsdag.
Är väldigt sugen på att låta en urmakare titta på den och se om den går att ge nytt liv?
Vill inte lura mig själv, utvändigt är ju skicket bedrövligt och insidan har jag ingen susning om.
Välbevarad box dock!
DSC_0123.JPG DSC_0124.JPG DSC_0125.JPG

Gör det! Rengöring av boett, putsa upp glaset och låta en urmakare serva verket så blir den hur fin som helst. Sen hittar du ett fint svart ödleband till. Se bara till att inte urisen polerar klockan eller ger sig på urtavlan. McGyver har väl servat några Omegor i sina dagar. Dra ett PM till honom eller lämna in den till Axel på Farfars Klocka på Södermalm:)

Ja det var en trevlig överraskning.
Införskaffad 1960 på hans 50-årsdag.
Är väldigt sugen på att låta en urmakare titta på den och se om den går att ge nytt liv?
Vill inte lura mig själv, utvändigt är ju skicket bedrövligt och insidan har jag ingen susning om.
Välbevarad box dock!
DSC_0123.JPG DSC_0124.JPG DSC_0125.JPG

Riktigt cool, grattis! :) Väl värd att kosta på en service tycker jag.

Edit: Lite Ranchero-stuk över den...

Edit 2: Om du servar den, låt inte urmakaren peta bort lysmassan på tavlan eller lägga i ny lysmassa på visarna/byta ut visarna.

Gör det! Rengöring av boett, putsa upp glaset och låta en urmakare serva verket så blir den hur fin som helst. Sen hittar du ett fint svart ödleband till. Se bara till att inte urisen polerar klockan eller ger sig på urtavlan. McGyver har väl servat några Omegor i sina dagar. Dra ett PM till honom eller lämna in den till Axel på Farfars Klocka på Södermalm:)

Tack för tipsen!
Ska jag absolut göra och återkommer med resultatet.

Det var bara en tidsfråga! Vet inte vad du skall ersätta din med?

Den sitter bra på handleden just nu. Vill egentligen behålla över sommaren, eller så kanske jag behåller den helt. Om jag säljer så får jag se. En vanlig fyr- eller femsiffrig DD når inte upp till Santosens coolhetsfaktor i alla fall.

Den sitter bra på handleden just nu. Vill egentligen behålla över sommaren, eller så kanske jag behåller den helt. Om jag säljer så får jag se. En vanlig fyr- eller femsiffrig DD når inte upp till Santosens coolhetsfaktor i alla fall.

Funderade på just jämförelsen med andra helguldmodeller och denna smäller rätt högt. Känns som en perfekt sommardinka så länge man inte blöter ned den allt för mycket.

Funderade på just jämförelsen med andra helguldmodeller och denna smäller rätt högt. Känns som en perfekt sommardinka så länge man inte blöter ned den allt för mycket.

Cigarrer är inte så vattentäta heller så det ska nog inte vara några problem i sommar. Annars får man ta på sig en Submariner.

Tillbaka
Topp