Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VostokWednesday
87:a på vintagebagageband
![]()
Ser ut som ett gammalt spännband i miniatyr.VostokWednesday
87:a på vintagebagageband
![]()
Finfint, inte funderat på att polera den?Finklockan![]()
![]()
Det tackar vi för! Vid en första anblick är den lite beige men detaljerna! Finns ju andra trevliga gamla ostron som man inte ser här men det är faktiskt just BBs som oftast har det där lilla extra jag går igång på. @NiklasArvid hittade iofs en lite större tuffing.
Använde det för att spänna ihop skidorna på 80/90-talet, så äkta rostpatina från stålkanter mm.Ser ut som ett gammalt spännband i miniatyr.![]()
Använde det för att spänna ihop skidorna på 80/90-talet, så äkta rostpatina från stålkanter mm.![]()
Tack! Känns kul att ha en snyggklocka också och inte bara krockade sakerFinfint, inte funderat på att polera den?
Ok, bara en tanke iom att bandhornens ovansida såg lite runda ut. Boetterna ser oftast bredare ut efter finpolering. Polerade en flinga tidigare som var lite rund, stor skillnad.Tack! Känns kul att ha en snyggklocka också och inte bara krockade saker
Den ser faktiskt finare ut IRL än på den bilden så jag har faktiskt inte tänkt på polering.![]()
![]()
Finpolering är inget jag har skills att klara av. Du får gärna hjälpa till eller tipsa om en finpolerareOk, bara en tanke iom att bandhornens ovansida såg lite runda ut. Boetterna ser oftast bredare ut efter finpolering. Polerade en flinga tidigare som var lite rund, stor skillnad.
Jag håller med dig om det MagnumHawaiiskjorta och 16750 is da shit!
![]()
Är inte tillräckligt bra för att göra till andra och det krävs armaturer för att få det perfekt. @McGyver borde däremot kunna lösa det? I vilket fall är det ibland overkligt vad man kan göra genom att avverka material.Finpolering är inget jag har skills att klara av. Du får gärna hjälpa till eller tipsa om en finpolerare![]()
Tack! Känns kul att ha en snyggklocka också och inte bara krockade saker
Den ser faktiskt finare ut IRL än på den bilden så jag har faktiskt inte tänkt på polering.![]()
![]()
Tack, tror faktiskt jag klarat migSer fin ut Gummo! Det brukar var skavt i kanterna på gamla DJ. Har du klarat dig? Tycker tavlan vid kanterna ser rätt ok ut!
Den här Lorenzen brukar jämföras med ZEP de Luca, men med tanke på att även den bär ett Lemania 5100 så tycker jag de här verkar vara närmare släktingar...Den delar förresten boett med Lemania SAAFDen är lite kul då den har vridring i några olika utföranden. @jonas_w
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! bara att skaffa ett brunt läder.Äntligen får man hänga i vintagedelen igen
Ref 1601, -74.![]()
Schysst tips, tackGrattis! bara att skaffa ett brunt läder.
Hirsch Massai struts finns i 20/16mm så man kan ha originalspänne.
Har givetvis rätt spänne på det svarta Cordovan ocksåGrattis! bara att skaffa ett brunt läder.
Hirsch Massai struts finns i 20/16mm så man kan ha originalspänne.