• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hawaiiskjorta och 16750 is da shit!

image-jpg.152648

Det tackar vi för! Vid en första anblick är den lite beige men detaljerna! Finns ju andra trevliga gamla ostron som man inte ser här men det är faktiskt just BBs som oftast har det där lilla extra jag går igång på. @NiklasArvid hittade iofs en lite större tuffing.

jo, min är väl ett par mm större och har rätt cool patina i en annars oskadad boett... men alla argument som framförs om dess relativa meriter tillbakavisas enkelt med ett
-jaja, men den här är automatisk! ... så din är nog koolare helt enkelt...

jag har ju vid upprepade tillfällen yttrat "manuellt o skruvkrona är ju ett jävla konstruktionsfel"... men just med denna är det faktiskt något jag kan tänka mig att ha överseende med....

Tack! Känns kul att ha en snyggklocka också och inte bara krockade saker:D
Den ser faktiskt finare ut IRL än på den bilden så jag har faktiskt inte tänkt på polering.
IMG_1971.JPG
IMG_2296.jpg
Ok, bara en tanke iom att bandhornens ovansida såg lite runda ut. Boetterna ser oftast bredare ut efter finpolering. Polerade en flinga tidigare som var lite rund, stor skillnad.

Finpolering är inget jag har skills att klara av. Du får gärna hjälpa till eller tipsa om en finpolerare:)
Är inte tillräckligt bra för att göra till andra och det krävs armaturer för att få det perfekt. @McGyver borde däremot kunna lösa det? I vilket fall är det ibland overkligt vad man kan göra genom att avverka material.

Tillbaka
Topp