• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpg

Udda tillvägagångssätt att anpassa boetten efter läderbandet...

Antar att du menar hur man böjt ut "hornen" så att ett bredare band kan passas dit?
Önskar jag visste hur och för den delen När det gjordes, men det var under mormors tid och henne har jag aldrig fått träffa :(
När jag fick klockan satt det på ett gulddouble-fixoflex armband, jag gissar att de tyckte det var lyxigt och prompt skulle sitta på klockan.

Nu tycker jag det ser lite charmigt ut och är tacksam att iaf 10 mm band går dit :)

Antar att du menar hur man böjt ut "hornen" så att ett bredare band kan passas dit?
Önskar jag visste hur och för den delen När det gjordes, men det var under mormors tid och henne har jag aldrig fått träffa :(
När jag fick klockan satt det på ett gulddouble-fixoflex armband, jag gissar att de tyckte det var lyxigt och prompt skulle sitta på klockan.

Nu tycker jag det ser lite charmigt ut och är tacksam att iaf 10 mm band går dit :)
Haha ja det måste vara en intressant historia för det ser ju helt sjukt ut! Men kul grej och fin klocka.

Tillbaka
Topp