• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Trevlig helg :)

image.jpeg

Först välja klocka... Sen en skjorta som matchar :)

Bra där @virrooo !
Riktigt bra ex:)

Är @Gummo på grön kvist nu ..kanske dags för en klocka med open-heart tavla? ;)
Ligger back som vanligt men för en openheart är jag beredd att offra en del vardagsbekbvämligheter:)

Ja galet bra! Fattar inte att @Gummo kunde släppa den ;) men han löser säkert något annat kul...
Glad du gillarn! En 16610 från mitten på 90-talet är väl ett rimligt nästa steg för mig:cigar::cigar::cigar:

Är det januari 1961 eller kör de kvartal? När kom de första i 42 mm-boetten? Om de är de mindre kronorna? Ingen aning att det fanns olika storlekar, inget bra på supercompressor.

Det är månad, så precis som du säger, Januari. Här kommer två bildexempel på de olika kronorna, tidiga och senare:

De tidiga kronorna, som jag tror din har:
IMG_9749.jpg

De senare kronorna:
2009_1024Image0039-435x345.jpg

Är det januari 1961 eller kör de kvartal? När kom de första i 42 mm-boetten? Om de är de mindre kronorna? Ingen aning att det fanns olika storlekar, inget bra på supercompressor.

Jag citerar dig igen då jag missade en fråga och inte längre kan ändra mitt inlägg. Jag vet inte riktigt när dom första boetterna på 42 mm kom faktiskt, men din tillhör säkert en rätt tidig variant. T ex. den från Droz som jag länkade är också 42 mm, men kom några år senare.

Tillbaka
Topp