• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu är den hos mig.
Tack @Goodone för good affär samt @theargonaut för hjälpen :)
image.jpeg
image.jpeg
 

Pictor

Audemars
Kör samma idag också! Vitt till den vita snön som faller!
IMG_1431.JPG
Du kan inte ana vad den betyder för mig. Såg den hos Bergströms i Gbg första gången på 80talet, Sveriges första utmaning i segling,Amerikans Cup. Otroligt stort . Seiko hade denna klocka som oficial timekeeper med otroligt snyggt reklamatrial i skyltfönstret: Den klockan ska jag ha ! Skippa dussinvarorna kändes rätt vid den tidpunkten och året efter befann jag mig i Singapore o köpte min på fina gatan. Klockan fick pisk i byggsvängen, segling, tappades från byggställning, 3 våningar i gatan: värdsgarantin löste Rob som på den tiden sålde Seiko. Japan flög in ett nytt glas, det va det enda dom kunde se efter den smällen. Klockan är oservad sen köp o går ruskigt perfekt än i dag. Viva gamla vintage Seiko !!
 
Topp