• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

mega

Rolex
Lollipop, dagger och arrowvisare! Jackpot:)
image.jpeg
Snygg som tusan!
Googlar Bifora 115 och får hur mycket olika träffar som helst. Får fördjupa mig ikväll.
 

Pdson

Omega
Köpte 11 Timex "Kvalitetsur.....:)" på Tradera för 120 spänn, 7 av dem funkar som de ska nu efter lite inoljning o kokning i ultraljudsrengöringen (inte "kvalitesverken" då.. ).
Roat mig med att ha olika klockor varje dag, den här från 73, passade färg o märkning på dem till Tommy Hillfinger skjortan idag med tanke på intrevallmärkningen på tavlan :), fel färg på bandet bara...
 

Bilagor

  • t.jpeg
    t.jpeg
    47.1 KB · Visningar: 45
  • th.jpeg
    th.jpeg
    90.5 KB · Visningar: 47

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tissot Porto (Re-issue av gammal modell) och nya köpet en Tissot Lisboa, tillverkad mellan 1939 och 1941-42 (till höger).

Jag har ägt re-issuen 3 gånger, en klocka limiterad till 9999 exemplar, som då var svår väldigt svår att finna. Den första gav jag till min far på fars dag, de andra 2 sålde jag då känslan var att jag faktiskt redan äger en, tillsammans med just min far.
Originalet var än svårare att finna, nästintill omöjligt! Men så i Torsdags förra veckan fick jag ett PM av @larmar, om att han satt på just en original Lisboa som han tänkte avyttra och att han sett att jag haft en förfrågan här efter en

Nu sitter jag här, 2% kvar på min skitsamsungs batteri och en Mariestad. Nöjd och glad som ett barn på julafton!

Tack @larmar !

20151120_175836.jpg
 

Bilagor

  • 20151120_175836.jpg
    20151120_175836.jpg
    69.9 KB · Visningar: 20

larmar

Cartier
2-Faktor
Tissot Porto (Re-issue av gammal modell) och nya köpet en Tissot Lisboa, tillverkad mellan 1939 och 1941-42 (till höger).

Jag har ägt re-issuen 3 gånger, en klocka limiterad till 9999 exemplar, som då var svår väldigt svår att finna. Den första gav jag till min far på fars dag, de andra 2 sålde jag då känslan var att jag faktiskt redan äger en, tillsammans med just min far.
Originalet var än svårare att finna, nästintill omöjligt! Men så i Torsdags förra veckan fick jag ett PM av @larmar, om att han satt på just en original Lisboa som han tänkte avyttra och att han sett att jag haft en förfrågan här efter en

Nu sitter jag här, 2% kvar på min skitsamsungs batteri och en Mariestad. Nöjd och glad som ett barn på julafton!

Tack @larmar !

20151120_175836.jpg
Tack själv @Tripeiro. ., jag hoppas verkligen att du kommer att gilla den!
 
Topp