• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Tissot Porto (Re-issue av gammal modell) och nya köpet en Tissot Lisboa, tillverkad mellan 1939 och 1941-42 (till höger).

Jag har ägt re-issuen 3 gånger, en klocka limiterad till 9999 exemplar, som då var svår väldigt svår att finna. Den första gav jag till min far på fars dag, de andra 2 sålde jag då känslan var att jag faktiskt redan äger en, tillsammans med just min far.
Originalet var än svårare att finna, nästintill omöjligt! Men så i Torsdags förra veckan fick jag ett PM av @larmar, om att han satt på just en original Lisboa som han tänkte avyttra och att han sett att jag haft en förfrågan här efter en

Nu sitter jag här, 2% kvar på min skitsamsungs batteri och en Mariestad. Nöjd och glad som ett barn på julafton!

Tack @larmar !

20151120_175836.jpg
Stort grattis!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ännu en klocka som jag hämtade igår från Kaplans Kvalité (dvs vid Türler Seamastern jag visade upp igår);
En High Frequency Longines Admiral i närmaste NOS skick. Fick med tag och allt. Bytte ut orginalarmbandet mot ett saffiano band (@Aurum !) jag hållt på för något lämplig klocka och denna får duga tycker jag.
LONGINES, Admiral HF, Cal 6952. Ref nr. 2304-2 från 1972.
image.jpeg
image.jpeg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Ännu en klocka som jag hämtade igår från Kaplans Kvalité (dvs vid Türler Seamastern jag visade upp igår);
En High Frequency Longines Admiral i närmaste NOS skick. Fick med tag och allt. Bytte ut orginalarmbandet mot ett saffiano band (@Aurum !) jag hållt på för något lämplig klocka och denna får duga tycker jag.
LONGINES, Admiral HF, Cal 6952. Ref nr. 2304-2 från 1972.
image.jpeg
image.jpeg
Snyggt jobbat!
 
Topp