Jäklar vad nice! Samma storlek som UGn? Sedan panda och akrylinlägg på vridringen, en riktig pärla. Blir lite avundsjuk, om du skulle...Huguenin Freres
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar vad nice! Samma storlek som UGn? Sedan panda och akrylinlägg på vridringen, en riktig pärla. Blir lite avundsjuk, om du skulle...Huguenin Freres
Säger han 14:25 och nyvaken...Dagens ungdom...
Jesus, second dibs på den efter Aurum då...Huguenin Freres
Finns väl ingen anledning att vara avundsjuk så länge du har Autavian kvar, men vi kan ju byta...Jäklar vad nice! Samma storlek som UGn? Sedan panda och akrylinlägg på vridringen, en riktig pärla. Blir lite avundsjuk, om du skulle...
Vet du hur de ligger prismässigt ungefär?Finns väl ingen anledning att vara avundsjuk så länge du har Autavian kvar, men vi kan ju byta...
Boetten är i princip identisk med Speedmastern, så ca 42 mm (dykringen 40). Insidan av boettlocket är signerat med HF-loggan, baksidorna har individuella nummer. Har sett likadana boetter med grå och orange dykring, men då i kombo med svart inre tachyskala. Finns de som hävdar att det är Omega-prototyper med det tror jag bara är säljarmumbojumbo. Förmodligen är det bara så enkelt att Omega inte hade ensamrätt till boettformen och att Huguenin Freres därför även levererade till andra firmor.
Kul, tack för infon! Knappt sett dessa stora speedmasterboetterna, de små är väl vanligare? Missade precis en liten utan vridring.Finns väl ingen anledning att vara avundsjuk så länge du har Autavian kvar, men vi kan ju byta...
Boetten är i princip identisk med Speedmastern, så ca 42 mm (dykringen 40). Insidan av boettlocket är signerat med HF-loggan, baksidorna har individuella nummer. Har sett likadana boetter med grå och orange dykring, men då i kombo med svart inre tachyskala. Finns de som hävdar att det är Omega-prototyper med det tror jag bara är säljarmumbojumbo. Förmodligen är det bara så enkelt att Omega inte hade ensamrätt till boettformen och att Huguenin Freres därför även levererade till andra firmor.
Dragit på ett enkelt kalvläder åt donnan på hennes överfina Tissonic .
UG-boetterna är väl typ 36 mm? Var det HF som gjorde dem också? Kan inget om de mindre boetterna så vet inte vilka som är vanligast, det fanns någon/några stora NOS boetter på ebay för något år sedan, kompletta klockor är sällsynta - har sett kanske 4-5 st.Kul, tack för infon! Knappt sett dessa stora speedmasterboetterna, de små är väl vanligare? Missade precis en liten utan vridring.
Det begärdes ca 5-7 tusen för de boetter som såldes(?) på ebay, men annars är det lite svårbedömt - en säljare som vet vad han har vill säkert ha ordentligt betalt men med lite flyt går det kanske att hitta billiga ex om säljaren inte har så bra koll.Vet du hur de ligger prismässigt ungefär?
Varit på besök hos Bergström ur i Göteborg idag och inhandlat ett nytt krokodilband till min Omega Cosmic från 1951, ett trevligt komplement till mitt svarta band tycker jag nog! Även min första post i vintage-delen, förhoppningsvis blir det fler framöver.
Helt rätt band på den fina klockan! klass!
Och vilken kanon-förstapost sedanVarit på besök hos Bergström ur i Göteborg idag och inhandlat ett nytt krokodilband till min Omega Cosmic från 1951, ett trevligt komplement till mitt svarta band tycker jag nog! Även min första post i vintage-delen, förhoppningsvis blir det fler framöver.
Finns väl ingen anledning att vara avundsjuk så länge du har Autavian kvar, men vi kan ju byta...
Boetten är i princip identisk med Speedmastern, så ca 42 mm (dykringen 40). Insidan av boettlocket är signerat med HF-loggan, baksidorna har individuella nummer. Har sett likadana boetter med grå och orange dykring, men då i kombo med svart inre tachyskala. Finns de som hävdar att det är Omega-prototyper med det tror jag bara är säljarmumbojumbo. Förmodligen är det bara så enkelt att Omega inte hade ensamrätt till boettformen och att Huguenin Freres därför även levererade till andra firmor.