• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Mysdykaren är på och stannar hela nyårshelgen:happyhappy:
20151230_105524-01.jpeg
Jag blir alldeles varm inombords. Sjukt fin. Nu springer jag och byter till vintage.

Nä, om det är en 78360 länk du har, ska du ha 501 end links :pompus:

593 och 592 är mera SD serien tror jag :bookworm:

Jes 78360, fasen. Letat 501b ett tag nu utan framgång :arghh:

Från ca 1935..som ny här vill jag hålla rejält säkerhetsavstånd. Vänta...åker jag dit pga för lite mögel?
image.jpeg

Wow! 80 bast och välbevarad funkar lika bra!:nailbiting:

Den är såå snygg ! Är de cal 852 ?
:)

Thanks :) Jag skruvade upp och kollade vilken cal. förra gången du frågade men pallar inte göra det idag också. Leta upp vad jag svarade då och meddela mig så ska jag skriva upp tills nästa gång du frågar:D

tänkte vara behjälpig med gammal bild från klockan när den var ägd av mig, hoppas du inte har något emot bild på urverket Gummo.

IMG-7723.jpg

bonusbild

eterna.jpg

image.jpg
Är inte speciellt berest i vintage-världen, men jag klubbade hem en Timex-dykare på eBay för en vecka sen som kom hem idag. Vet inte mycket om modellen mer än att den kallas röda pricken, är mekanisk och från sent 70-tal. Verkar ticka på fint och jag tyckte den passade bra på ett grått nato. Helt klart nöjd!

image.jpg
Är inte speciellt berest i vintage-världen, men jag klubbade hem en Timex-dykare på eBay för en vecka sen som kom hem idag. Vet inte mycket om modellen mer än att den kallas röda pricken, är mekanisk och från sent 70-tal. Verkar ticka på fint och jag tyckte den passade bra på ett grått nato. Helt klart nöjd!
Rätt mysig på nåt sätt :)

Tillbaka
Topp