• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

QUOTE="Warwian, post: 1222736, member: 2097"]Dagens skörd! Corumen är faktiskt mer speciell än den kanske ser ut. Det är nämligen en tidig Admiral's Cup (vattentät) och inte helt vanlig, särskilt inte som automat. GP:n har vidare ett historiskt samlarvärde. Urverket i den lade nämligen grunden för moderna quartzurverk. Eternan är också lite speciell, eftersom den endast tillverkades i tusen exemplar.
Wz3btOX.jpg
[/QUOTE] @Warwian
Grattis, kul klockor! Berätta, vad menar du med dagens skörd? Ropat hem samtliga tillsammans? Eternan är min favorit i gänget. Hur stor? 35mm?
Verket i GPn, är det en kaliber GP350?
Om verket, https://klocksnack.se/threads/kvartsskolan-–-samt-en-pionjär-girard-perregaux-laureato-del-1-2.33655/

image.jpeg

Nu med rätt typ av länk! Och visst heter det Seiko-tisdag?! :p
Vad glad jag blir !! Grattis var väl inte helt lätt antar jag. Den har en orginell konstruktion som man inte hittar i länkriket,
ja jag skulle kunna babbla i evighet om den fina modellen. Köpte min på fina gatan i Singapore på 70
talet. Orginalasken är i trä o läder. P.s. Klockan var Seikos svar till Sveriges första utmaning i American
Cup i segling. Stor reklamtrumma med Pelle Petersson och hans besättning i Göteborg vill jag minnas. D.s

Vad glad jag blir !! Grattis var väl inte helt lätt antar jag. Den har en orginell konstruktion som man inte hittar i länkriket,
ja jag skulle kunna babbla i evighet om den fina modellen. Köpte min på fina gatan i Singapore på 70
talet. Orginalasken är i trä o läder. P.s. Klockan var Seikos svar till Sveriges första utmaning i American
Cup i segling. Stor reklamtrumma med Pelle Petersson och hans besättning i Göteborg vill jag minnas. D.s
Tack för kul och bra info. Då är det bara att komplettera klockan med en Americas cup-båt, en P-1800 och en originalbox! Tror faktiskt att boxen blir svårast att hitta. Du måste posta en bild på din, om du har den kvar. Boxen alltså! Fast du kan ju alltid lägga upp en blid på den din båt eller P-1800. ;)

Kul med den automatiska, den ser man inte allt för ofta om jag inte slarvat. Har du en profilbild där man ser hur tjock den är? Heter den verkligen Manhattan däremot? Hade för mig att det endast var den första som kallades det?
Tack! Hämtade den i går. Jo, jag tror nog att hela modellserien kallas Constellation Manhattan. Skall forska lite i det och skriva en artickel. Tjockleken lite drygt 7mm, diameter 35mm. Caliber 1111.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack! Hämtade den i går. Jo, jag tror nog att hela modellserien kallas Constellation Manhattan. Skall forska lite i det och skriva en artickel. Tjockleken lite drygt 7mm, diameter 35mm. Caliber 1111.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Trodde aldrig jag skulle säga detta men den är jäkligt fin faktiskt.

Samma grej som med Breitling. Har sedan länge även ändrat åsikt om deras raiders och älskar dom nu för tiden.

Är den i stål eller är det bilden som luras? Himla fin oavsett!

Den är i stål. Det var den första klockan som jag la bud på tradera. Var svettig efteråt och tänkte
- va fan har jag gjort!
Nu såhär efteråt är jag glad att jag köpte den.
De enda lita tråkiga är att den supersnygga djupblåa "kronografvisare" hoppade bak till 3 i 12 i utgångsläge. Kanske inte världens största problem. Köpte ett band från singularstraps.

Tillbaka
Topp