• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg
image.jpeg

Kräver en hel del kritiskt granskande de där tavlorna. De är riktigt läckra!
Jo, knappt att man pallar ge sig in träsket. Jag tänker som vanligt: desto mögligare desto större chans att det riktigt. Ser ju väldigt många tvättade, ommålade. Sen är det ju frågan om hur man använder museiföremål till vardags :)

Jo, knappt att man pallar ge sig in träsket. Jag tänker som vanligt: desto mögligare desto större chans att det riktigt. Ser ju väldigt många tvättade, ommålade. Sen är det ju frågan om hur man använder museiföremål till vardags :)
Oysterboetter kan man alltid använda till vardags! Min fungerar utmärkt. Precis som @NiklasArvid skrev om sin tokläckra tavla så skall indexen vara försänkta på denna typ av tavlor. Ser du inget tecken på detta skall varningsklockorna ringa.

Skönt mögel! Grattis! Är det en supercompressor-boett?
Har inte öppnat ännu, sticker till urmakaren i eftermiddag för lite skitsnack och koll. Men att dömda av de nätmönstrade kronorna och den mycket typiska storleken och boettutformnigen så tror jag det. Skulle det dessutom gömma sig en dykarhjälm på insidan av boettlocket så är vi hemma.

Tillbaka
Topp