• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rensar lådan, så några klockor som knappt fått någon handledstid alls fick lite tid idag... Blev rätt fast vid denna, tycker den är lite charmig med sin patina och nätta 32 mm.. Kanske skulle ta och behålla den ändå....:banghead:

F4IdQhK.jpg
Wow! Den var ju underbart ball. Subsekund, zontavla, 12-3-9 siffror och visarna! Skulle den legat på 34-36 hade det varit en killer vad gäller mina preferenser. Vad är det mer som ryker?

Wow! Den var ju underbart ball. Subsekund, zontavla, 12-3-9 siffror och visarna! Skulle den legat på 34-36 hade det varit en killer vad gäller mina preferenser. Vad är det mer som ryker?

Haha, den bärs faktiskt som min Lagonda på 34.. Så funderar hårt på att behålla den! Aldrig sett en zontavla i de här färgerna heller..Åh! Det andra som ryker är dessa(alla är vintage, så får väl också va med här? ;) ):

En gammal Seikodigitalare (M929-5000)
QAh25iJ.jpg

Moretime Meangraf Sous Marine
2QsaCLn.jpg

Och en liten rackare..(30 mm)
jLsOFUK.jpg

Har inte öppnat ännu, sticker till urmakaren i eftermiddag för lite skitsnack och koll. Men att dömda av de nätmönstrade kronorna och den mycket typiska storleken och boettutformnigen så tror jag det. Skulle det dessutom gömma sig en dykarhjälm på insidan av boettlocket så är vi hemma.

Det är med all säkerhet en super compressor du har. Tjusig och väldigt möglig!

Edit: Ibland hinner man inte med i svängarna. Jag noterade nu att du hade fått den öppnad!

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp