Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
en riktig manlig klocka i alla fall för i tiden
den där var riktigt cool kul att det är olika färg på dag och datum
någon har satt dit en tejpbit för 60-70 år sedan, har inte kollat noggrant vad det ärÄr kl. 12 gul eller är det ljuset som flippar?
ja du har ju redan fått massa beröm för denna men lite till skadar inte kul med en Baltazar som slänger allt man kan tänka sig på tavlan, mitt projekt är att jag ska elda en klocka i några minuter.Seiko Seacorpse och influensa med 39graders feber.
Snyggt!! Och fan vad bra den passade på det där natot!
Jag med! Nästa modd blir burn victim, kolla längre bak i tråden. Kollar redan lämpligt objekt.ja du har ju redan fått massa beröm för denna men lite till skadar inte kul med en Baltazar som slänger allt man kan tänka sig på tavlan, mitt projekt är att jag ska elda en klocka i några minuter.
låter bra, har en kompis som har en egen smedja där ska vi gå lossJag med! Nästa modd blir burn victim, kolla längre bak i tråden. Kollar redan lämpligt objekt.
Jättesnygg! Lite ovanligt med det ensamma "12":an indexet. Är denna manuellt uppdragen? Jag har en liknande i 14k och med 20mm mellan luggarna. Dock automatisk och med microrotor.14k från någon gång mellan -52 och 55. Är home again från Axel @ Farfars klocka sen ett tag tillbaka.. Nytt glas och fungerar super. Den har varit saknad
Jättesnygg! Lite ovanligt med det ensamma "12":an indexet. Är denna manuellt uppdragen? Jag har en liknande i 14k och med 20mm mellan luggarna. Dock automatisk och med microrotor.
Jag har satt ett tunt rockaarmband på min (lite Sverige-varning på den med blå-gu(lt)d). Kanske inte jätteallround, känns ganska mycket sommar för mig.
Klart du vågar! Tank från 30/40-tal för några hundra och sen service svider inte så mkt.King Seiko 5626-7000 från 73, vintage är så jäkla gött! Ska man våga dyka ännu djupare?!?
Tack så mycket!Snyggt!! Och fan vad bra den passade på det där natot!
Lördagsryssen..
Den har åldrats hårt så den bör vara vintage snart iallafallWeasel!
Kul klocka och som nämns i tråden är den endast några år gammal.
Rockan är lika skönt som vilket annat läderband då det är tunt och relativt följsamt. Ovansidans yta är lite hård och reptillik. Rätt elegant om det matchas bra. Slipad rocka kanske än så mer.Tackar tackar! Yes det stämmer, manuellt uppdragen. Härligaste känslan att skruva upp den varje morgon hahaha
Den där var ruggigt fin, riktigt ballt med mikrorotorn.
Hur är rockaband? Är det stor skillnad mellan känsla/kvalité i jämförelse med, säg, vanligt ko-läder? Jag antar att det är skillnad men har aldrig prövat på rocka innan så är lite nyfiken!
Rockan är lika skönt som vilket annat läderband då det är tunt och relativt följsamt. Ovansidans yta är lite hård och reptillik. Rätt elegant om det matchas bra. Slipad rocka kanske än så mer.
Jag har så många klockor att jag kan sätta olika typer av band på dem.
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-rozzy-onsdag-v-7.35416/
Jag har ökat på samlingen till det mer än dubbla på dressfronten nu...
Om jag skulle rekomendera något snyggt allround på din UG hade jag nog gått för brunt. Varför inte äkta ödla? Här två typer jag satt på som jag gillar;
Skittuff!Tidig Aquastar med linnestruktur på boetten.
Det bandet är riktigt fint och kommer från Hadley-Roma. Se tex, inte riktigt samma dock;Ahh! Den tråden minns jag att jag läste för ett tag sen, gav mycket inspiration. Påminde mig också om en sak och det är det flätade bandet till din Longines! Minns att jag kikade runt efter ett hyggligt sådant, du har möjligtvis inga idéer om var man kan beställa hem ett?! Om du har tips kring ödla får du jättegärna länka, har bara lyckats hitta skräp-band..
Ja det tror jag, men den har några vanliga repor också så det ser lite konstigt ut på bilden.Skittuff!
Är det denna struktur på borstningen orginal?
Läcker! hade den (tror jag) under bevakning.Gillar blå tavlor mycket Denna er just kommit, blue racing dial, liten ovanlig, Omega racing corfam strap
. Ref. 135.041, cal. 601, 1970