Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var har du skaffat den brevlådan?
Låg i brevlådan idag
Fel krona men det vet du säkert redan ? Det där är en Certina krona som sitter där nu?Dagens val med natoband
där är en ruggigt tuung trippel... Grattis till nyförvärvet!
Vill bara klargöra att det är Seacorpse som gillas och inte sjukdomsstadiet. Kan ju framstå som en väldigt ond människa annars. Krya på dig!Seiko Seacorpse och influensa med 39graders feber.
Ja det är bra. Visa stekarna bara! Är modellen en suverän eller är jag ute och cyklar? (ser ut att vara den storleken på subsekundaren) Finns det ett modellnamn som heter WWW, eller syftar du på en krigare? Nyfiken....dubbelpostar in här, för en del vintagefolk läser väl inte ricvins fredagstråd där stekarna visar sina likadana svindyraste safirare för varandra
Omega WWW, nu på open end, NOS, periodkorrekt, Brittisktillverkad, grisstronk.
Rätt ska va rätt!
Ja det är bra. Visa stekarna bara! Är modellen en suverän eller är jag ute och cyklar? (ser ut att vara den storleken på subsekundaren) Finns det ett modellnamn som heter WWW, eller syftar du på en krigare? Nyfiken
Aha! OK, jag var ute och cyklade bigtime! Tur man även gillar vintagecyklar.
Ruskigt bra!....dubbelpostar in här, för en del vintagefolk läser väl inte ricvins fredagstråd där stekarna visar sina likadana svindyraste safirare för varandra
Omega WWW, nu på open end, NOS, periodkorrekt, Brittisktillverkad, grisstronk.
Rätt ska va rätt!
på nåt sätt låter seacorpse mycket trevligare än sjölik...?Seiko Seacorpse och influensa med 39graders feber.
coolaste strap ever!Behöver bra band, nato känns väl sådär.. Behöver nått tidsenligt av gris till Eternan. Tropic eller ett grymt canvas till Viggen och till RAF vette fasen.. tips @NiklasArvid @Aurum @Gummo ?
Timefactors är så jäkla bökiga med sina tuesday openings osv.. Grisen där var cool men blir för litet. Har ett open end 20mm märkt eterna i gris men som krympt.. inte kan det vara original till Majeteken? I sånt fall.. EPIC!på nåt sätt låter seacorpse mycket trevligare än sjölik...?
coolaste strap ever!
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-B...ap-open-ended-16mm-18mm-NOS-001-/361322418958
här two-piece kanvas, nästan för billiga
http://www.timefactors.com/tfstraps.htm
Färgtonerna är viktiga, men spontant tycker jag tropic/canvas till viggen. Vintageskinn som ser lite hemagjort ut till eternan, kanske med en nit eller liknande. Gärna någon som är lite slitet iaf. Raf känns som nylonnato, men vet inte om det finns rätt nyans? Gillade färgen på skinnnatot men nato i skinn tycker jag inte funkar om det inte är känguruband (tunt). Alla kan ju egentligen ha samma band, typ, så det är väl att köpa in lite varianter och testa.Behöver bra band, nato känns väl sådär.. Behöver nått tidsenligt av gris till Eternan. Tropic eller ett grymt canvas till Viggen och till RAF vette fasen.. tips @NiklasArvid @Aurum @Gummo ? 20mm till samtliga.
+1Färgtonerna är viktiga, men spontant tycker jag tropic/canvas till viggen. Vintageskinn som ser lite hemagjort ut till eternan, kanske med en nit eller liknande. Gärna någon som är lite slitet iaf. Raf känns som nylonnato, men vet inte om det finns rätt nyans? Gillade färgen på skinnnatot men nato i skinn tycker jag inte funkar om det inte är känguruband (tunt). Alla kan ju egentligen ha samma band, typ, så det är väl att köpa in lite varianter och testa.
Sååå, har du några konkreta tips ?+1
@Donkii Jag knep ett Heuerville på BCFauktion som jag satte på min Eterna. Hade gått på gris om ej det dök upp. Den är ju en finklocka och ej krigsklocka så den får vara lite utklädd
NatSååå, har du några konkreta tips ?
Canvas från @Anders W till Viggen. Läder som du kan få från Gummo till Eternan:Sååå, har du några konkreta tips ?
Snart kommer den att ligga FS som "Marine Corps watch"...på nåt sätt låter seacorpse mycket trevligare än sjölik...?
Bra tipsNat
Canvas från @Anders W till Viggen. Läder som du kan få från Gummo till Eternan:
Eller nåt annat:
Nato på RAF.
Du får det. Hemgjort, sladdrigt av @rogart-63 s gamla väskaBra tips
Ska du släppa det där mysiga lädret? I sånt fall köper jag det gärna