• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20160225_134221.jpg
20160225_134425.jpg
20160225_131845-1.jpg
20160225_131001-1.jpg
20160225_130921-1.jpg
20160225_130850-1.jpg
20160225_134414-1.jpg

Den är så fet, så FET, ministern :hungry:!

Blir mest bilder på min 16013 dvs det är den som sitter mest på armen för tillfället. "Tyvärr" har det gett mig insikten att jag borde utöka med något nytt så det inte blir samma varje dag. Day Date, Flinga, Sub, Reverso... Självklart vintage men varför alla dessa val, ett alternativ hade varit lättast.
image.jpeg

Tackar.
har sett lite olika namn. Textured, denim, wave vissa kallar den linen men det skulle jag inte hålla med om.

Att det inte är linen håller jag med om, jag köpte en 16014 till frugan ganska nyligen och den tavlan skiljer sig markant och ser ut som namnet tyder på, linne. Så här ser tavlan ut och det är stor skillnad då din ser mer vågig ut och linen går "strecken" helt vågrätt och skär i varandra. Dock svårt att få till en bra bild som visar hur tavlan verkligen ser ut.
image.png

Vad säger ni om denna udda ful-koola sjuttiotalare? Heuer Kentucky. Hästsko-boett var något jag saknade i min låda.
Racing kronograf? Nej, hästlöpnings kronograf!
"In his autobiography, Jack Heuer recalls the thinking behind the Kentucky design:

“We had designed the case for the “Kentucky” in the form of a horseshoe so the model would appeal to another client segment we were targeting, the horsey set, and its name was obviously chosen to conjure up thoughts of the annual Kentucky Derby. Personally I think this case was one of the nicest models we ever designed for a chronograph.”
Källa: Calibre 11

Tillverkades mellan 1977-80. Valjoux 7750. Min lyxvarianten i TT.
Som jag skrev i Heuertråden så skall jag försöka återställa med ett Heuer-emblem på fronten (fäste i de två hålen).

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

//Rozzy

Senast ändrad:
Vad säger ni om denna udda ful-koola sjuttiotalare? Hästsko-boett var något jag saknade i min låda.
"In his autobiography, Jack Heuer recalls the thinking behind the Kentucky design:

“We had designed the case for the “Kentucky” in the form of a horseshoe so the model would appeal to another client segment we were targeting, the horsey set, and its name was obviously chosen to conjure up thoughts of the annual Kentucky Derby. Personally I think this case was one of the nicest models we ever designed for a chronograph.”

Som jag skrev i Heuertråden så skall jag försöka återställa med ett Heuer-emblem på fronten (fäste i de två hålen).

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

//Rozzy

Ärligt så ser den hemsk ut... Men smaken är som baken..

Att det inte är linen håller jag med om, jag köpte en 16014 till frugan ganska nyligen och den tavlan skiljer sig markant och ser ut som namnet tyder på, linne. Så här ser tavlan ut och det är stor skillnad då din ser mer vågig ut och linen går "strecken" helt vågrätt och skär i varandra. Dock svårt att få till en bra bild som visar hur tavlan verkligen ser ut.
image.png
Nej det är inte lätt att få till en bild :)
IMG_1749.JPG
IMG_1870.JPG

Nej, för det är ju ingen Rolex Submariner. På sjuttiotalet hade man ett formspråk som ibland var extrem (Omega, Zenith, Tissot, Heuer mf) som idag inte faller alla i smaken.
Manglar, du är på min shit-list.

??
Du ställde en fråga. Jag svarade.
Ta detta inte så illa upp, visst vet jag att 70 tals boetter ser ut som puckar. De flesta faller inte i min smak.
Dock är din Heuer Pasadena ett undantag, den ser riktigt läcker ut. En sån kan jag tänka mig äga en dag :)

Vad säger ni om denna udda ful-koola sjuttiotalare? Heuer Kentucky. Hästsko-boett var något jag saknade i min låda.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

//Rozzy
Jag gillart! Hoppas det går att få till emblemet. Det som är lite udda är roligt och dessutom ofta snyggt!

??
Du ställde en fråga. Jag svarade.
Ta detta inte så illa upp, visst vet jag att 70 tals boetter ser ut som puckar. De flesta faller inte i min smak.
Dock är din Heuer Pasadena ett undantag, den ser riktigt läcker ut. En sån kan jag tänka mig äga en dag :)
OK, jag kanske överreagerade. Du är bortagen från ignore-list.
Jag skall hjälpa dig att skriva ett nytt svar;
"Oj, det var en ovanlig modell med verkligen egen design! Inget som riktigt faller mig i smaken men den var i fint riktigt skick med vacker tavla. Kool med blästrad finish till guldet. Grattis till nya klockan!"
Typ så... :shifty:

Tillbaka
Topp