• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Bezeln som @Grafton kör kommer man absolut undan med, den som patrik J länkar till i speedytråden är däremot pulsometerringarnas DON-bezel så den får man inte sätta på en nyare klocka (om man mot förmodan skulle hitta en). Förut var det bara att klicka hem pulsationsbezels från en säljare i australien, men sista månaderna har det varit tvärdött där ute tycker jag:(
Du tänker på Abouttime från Nya zeeland ? Förut fanns dom i Australien. Kan bero på att dom inte får sälja Omega prylar längre. Eller sålt ut allt innan Swatchgroup gick in i bilden.

image.jpg

Förvånansvärt att den inte gick dyrare med tanke på vad enklarw vintage Omegor brukar gå för på det auktionshuset. Troligtvis tavlan som gjorde att många avstod att buda men jag gillar den eftersom patinan/skadan är relativt jämn.
Inte färdig med analysen men boetten ser misstänkt modifierad ut, kanske inte en Omegaboett. Nyligen fixad med nytt glas och krona så var inte riktigt lika bra som jag hoppades på. Fortfarande riktigt prisvärd däremot så ångrar inget.

Tillbaka
Topp