Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nee, det där natot funkar inte alls. På med ett perlon istället!Ingen Zodiac tyvärr men väl en
Haha röv!! Men fin är den!Tack! Haha!! Ja. Väldigt mycket myyys.
Dreglet jämnar ut sig.
Finns garanterat dregelspår på denna från lunchen med @virrooo idag.
Mycket trevlig! Vad är det för årtal på den?Ny Eterna med ett skick långt över förväntan. Blir ett fint par med min svarta med likadana bandhorn.
Tack! Enligt någon lista skall den vara från -55. Håller tiden hyffsat bra medMycket trevlig! Vad är det för årtal på den?
Äntligen! Har väntat på ett inlägg med denna klocka för jag hade glömt att det var duSpeedy weekend!
Kul att du gillar den! Jag tror precis som du skriver att det var ett tillval, det fanns till -68 och -69 men även tidigare. Det kommenteras här av @Patrik J :Äntligen! Har väntat på ett inlägg med denna klocka för jag hade glömt att det var du
Den bezeln är magisk och ger mig sjukt habegär! Vet du vart man kan köpa den? Har letat på EBay men utan vidare bra resultat... Stämmer det att detta insert inte satt som original på en viss utgåva, utan att man helt enkelt kunde köpa den till sin, exempelvis 145.022a? Alltså, om jag sätter på en på min så är det inte "fel" bezel till klockan...?
Drömsamling.Mmm plexi...
Och så dagens förstås
Tack! Inget fancy, men många trevliga bruksklockor.Drömsamling.
Vart har du hittat lådan?
tack!Tack! Inget fancy, men många trevliga bruksklockor.
http://www.acetimer.com/20-watch-Glass-Top-Vintage-Wood-Finish-Display-and-Storage-Case-Box.html
Billig och halvtrött kvalitet, men rätt charmig...
Kontrar! Trevlig helg!6309-7040 äntligen färdig . Härligt möglig
Min speedy är från 80-talet så då blir det kanske lite fel trots allt...?Kul att du gillar den! Jag tror precis som du skriver att det var ett tillval, det fanns till -68 och -69 men även tidigare. Det kommenteras här av @Patrik J :
https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden.45409/page-70#post-1330878
Jag tycker det är fritt fram! Kolla med Horlogerie Alex som min klocka kommer ifrån, annars är det bukten som gäller... Lycka till!
Äh, det beror väl på hur anal man är. Ingen som inte häckar härinne 24/7 kommer ju att bry sig ett skit. Så länge du inte postar den i Dagens vintage så att @Aurum får en stroke är det väl okej.Min speedy är från 80-talet så då blir det kanske lite fel trots allt...?
Bezeln som @Grafton kör kommer man absolut undan med, den som patrik J länkar till i speedytråden är däremot pulsometerringarnas DON-bezel så den får man inte sätta på en nyare klocka (om man mot förmodan skulle hitta en). Förut var det bara att klicka hem pulsationsbezels från en säljare i australien, men sista månaderna har det varit tvärdött där ute tycker jagMin speedy är från 80-talet så då blir det kanske lite fel trots allt...?