Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Super Compressor säkert 200m? Bjöd lite på den för det/den var kul, den är på tok för stor för mig.Tack! Fick tid att putsa plexit och tavlan är perfekt. Inte hunnit öppna boetten tyvärr men är sugen på att se under huven. Lite trist att den står stilla när annons sa att den fungerar. Klart nöjd med min T-12 i vilket fall
Någon som har kul info om modellen? WR?
Den från Tradera? Härligt udda, gillar den!Gondolo
Ok. Gott att höra att det är en super compressor. Misstänkte det i och med EPSA-märkningen. Själv är jag ju något större och det känns som om jag kan bära upp den. Bärs ungefär som Seiko 6309-7040 fast lite coolare.Super Compressor säkert 200m? Bjöd lite på den för det/den var kul, den är på tok för stor för mig.
Nyinkommet. Väldigt fläskig och härlig boett. Gillar den verkligen.
Bra shoppat @Rozzy !Nytt på armen sedan igår kväll. Denna har jag letat efter ett tag och @Tripeiro. var vänlig att släppa den vidare till mig, en riktig gentleman, tack P!
Eterna Kontiki Royal Quartz. Modellen kom 1976, samma år som Gentas Patek Philippe Nautilus och är i samma skola vad gäller design och utförande som de andra lyxsport Royal Oak, 222, Laureato och Ingenieuren.
Länken, teaktavlan och detaljerna gör verkligen klockan. Bra storlek. Bild från igår kväll.
Mycket bra, mycket bra! Kvalitet som vanligt!!!Nytt på armen sedan igår kväll. Denna har jag letat efter ett tag och @Tripeiro. var vänlig att släppa den vidare till mig, en riktig gentleman, tack P!
Eterna Kontiki Royal Quartz. Modellen kom 1976, samma år som Gentas Patek Philippe Nautilus och är i samma skola vad gäller design och utförande som de andra lyxsport Royal Oak, 222, Laureato och Ingenieuren.
Länken, teaktavlan och detaljerna gör verkligen klockan. Bra storlek. Bild från igår kväll.
Vet inte när glasen började ha ar men det är ju ett vanligt runt platt glas, så det kan ju ha blivit bytt till ett generiskt med ar vid någon service...Stilstudie
Insåg nu att klockan var 12 h efter, så datumet släpar ett halvt dygn. Nu åtgärdat. Skruvad krona!
Förvånande att den har ett (fungerande) antireflexbehandlat glas för att vara så tidig. Någon som vet när man började med AR på klockor?
Stilstudie
Insåg nu att klockan var 12 h efter, så datumet släpar ett halvt dygn. Nu åtgärdat. Skruvad krona!
Förvånande att den har ett (fungerande) antireflexbehandlat glas för att vara så tidig. Någon som vet när man började med AR på klockor?
Härlig! Tycker man rätt ofta ser väggklockor från Engström, men aldrig sett ett armbandsur. Har du varit in med den till @ROB-1832 ?
Gondolo
Supertrevlig!Stilstudie
Härligt, vad är det för länk som sitter på?
Tack, det är en 1039/630.Härligt, vad är det för länk som sitter på?
Kul! Satt de ihop eller köpte du dem var för sig?Tack, det är en 1039/630.
Måste erkänna att kombinatinen är svårt inspirerad av din från "Seamaster eller Datejust?" tråden.