Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tissot var finJag hade lagt något maxbud på nån hundring och tog tydligen hem dessa tre i okänt skick.
![]()
Alla tre tickar på. Ska hitta passande band bara.
Tack!Snyggt! Hehe. Trevlig länk med!
Man kan testa pinga @McGyver kanske? Har bara flyttat fjädrar mellan länkar. Tillverkade till min gamla Omegalänk men de blev för veka.Tack!
Blir lite väl rassligt när fjädrarna är slut. Nån som vet var man kan byta fjädrar i en flex-oyster utan att skicka den till Hongkong i ett halvår?
Varifrån kommer denna information? Jag försöker identifiera en vintage Certina själv!58 betyder att det sitter ett fint 25-651 automatverk i den.
01 betyder att boetten är i stål.
102 är boett designen så det säger inte så mycket om man inte vill hitta en likadan.
4718559 daterar den till ca 1963/64
Här har du den senaste filen med min samlade sammansättning av serienummer och en mängd olika modeller. Det är en hobby jag har när det gäller Certina.Varifrån kommer denna information? Jag försöker identifiera en vintage Certina själv!
Är det inte dags att klistra den listan i en Certinatråd? @daviden @DenkeHär har du den senaste filen med min samlade sammansättning av serienummer och en mängd olika modeller. Det är en hobby jag har när det gäller Certina.
https://drive.google.com/file/d/0B4RT10lcO4hGV2FqN1IxZjM4b3c/view?pref=2&pli=1
Jag gjorde det i ett annat forum men man kan inte ändras inläggen efter en tid och då blir informationen inaktuell.
Gillade både Drotten och Tissot.Tissot var fin![]()
Blev jäkligt snygg med det bandetRiktigt segerväder idag.
![]()
Tack! Jag håller med, kändes som att det lyfte klockan lite. Är förövrigt mycket nöjd!Blev jäkligt snygg med det bandet![]()