• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Åh nice, då borde mitt komma strax också! Min sm300 165.024 är jag nyfiken på. Har kollat upp allt som går på klockan och det ska vara en helt original från 1964, men kommer inte vara helt lugn förens jag får bekräftat från Omega också ;D

Ok grymt ! Jag ska skicka in på min Omega 2913 också, fattar inte varför jag inte gjorde de samtidigt.
Så hade jag sluppit väntat extra.
Jag va orolig för Rancheron , den är ju typ en av Omegas mest kopierade klocka hehe
Men allt gick ju fint !
Lycka till med din dykare då :nailbiting:

Ok grymt ! Jag ska skicka in på min Omega 2913 också, fattar inte varför jag inte gjorde de samtidigt.
Så hade jag sluppit väntat extra.
Jag va orolig för Rancheron , den är ju typ en av Omegas mest kopierade klocka hehe
Men allt gick ju fint !
Lycka till med din dykare då :nailbiting:
Haha det är ju faktiskt frågan :D men du kan götta dig med de två du har så länge ;)

Mm det är därför jag dragit mig lite för att ens kika på modellen, men den är ju ball och nu när railmastern kostar ett par njurar så kanske man borde passa på!
Lite osäker på om jag tycker den är värd 25k, mäter 36mm eller? :) Tack för svaren btw!

Omega 14k. cal. 332 oversize hammarautomatic fra 1950 i aftonsolen :)

IMG_9492.JPG

Sådär ja. Nu platsar hela "samlingen" in i Vintageavdelningen :)
Senaste tillskottet till familjen är en 7928 i sinnessjukt bra skick. Nu återstår bara att korta länken, vilket jag har förstått inte är helt lätt...
image.jpeg

Ngn på IG påpekade att detta är ett Fat Font Long Five insert. Stämmer det? Hur ser man isf det?
Bild från HQM där man ser insertet bättre:
image.png

Edit: Det räckte med att justera spännet max. Skönt :)
Edit 2: "lumen" varierar i ton från gulgrön i skuggan till vanlig gul inomhus och i solen. Vi kommer ha kul ihop jag och min nya bekantskap :)
Bra fångat:)

Tillbaka
Topp