Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aquastar Regate, kappseglingsklocka, Aquastar hade patentet på nedräkningsmekanismen, senare sålt t Heuer.Dagens val
Regate Aquastar
Vet ingenting om märket eller klockan. Gåva från en släkting (fick en påse med klockor bland någraReklam ur mm låg den här. Någon som kan berätta historien om klockan mm.
Den där är så jäkla bra!Giltmåndag
Tack!Vi trivs bra ihopDen där är så jäkla bra!
Tack!!Aquastar Regate, kappseglingsklocka, Aquastar hade patentet på nedräkningsmekanismen, senare sålt t Heuer.
Allt du vill veta står här:
http://www.regatta-yachttimers.com/brands/aquastar-1970s/
http://www.regatta-yachttimers.com/brands/aquastar/
Grattis - ser fin ut, tyvärr inte orginallänk. Här kan du läsa om ditt ur som är något äldre än mitt gissar jag. Min klocka är från ca 1980. Bifogar en bild.Dagens val
Regate Aquastar
Vet ingenting om märket eller klockan. Gåva från en släkting (fick en påse med klockor bland någraReklam ur mm låg den här. Någon som kan berätta historien om klockan mm.
Beklagar sorgen och stort tack för att du delar med dig!
Dagens är en känslosam historia. Denna klocka var min fars första. Är inte helt säker på året, men jag tror det var till hans 10års dag 1937 han fick den. Jag hittade asken på vinden för några år sedan och klockan hade pappa i förvar. Han hittade paketet före och kunde inte låta bli att kika lite. På födelsedagsmorgonen vid uppvaktningen var klockpaketet inte med. Han fick den lite senare och min farmor var inte helt glad över hans nyfikenhet. Men pappa var glad och bar den in på 50talet innan den ersattes av en Revue. I lördags bar jag både hans svarta Omega och honom på hans begravning. Han blev ett stenkast från 89 år. Vi hade en fin sista kväll med en biltur med mamma och pappa och trevligt prat innan han gick lungt och stilla på natten. Jag var snubblande nära att skjuta upp det besöket till dagen efter, men gjorde inte det. Ett av mitt livs klokaste val!
Tack! Var inne på chrono 24 å där ligger de i mina ögon orimligt högt! ?Grattis - ser fin ut, tyvärr inte orginallänk. Här kan du läsa om ditt ur som är något äldre än mitt gissar jag. Min klocka är från ca 1980. Bifogar en bild.
http://www.regatta-yachttimers.com/brands/aquastar-1970s/
Jag kan bara hålla med @Gummo. Beklagar verkligen, och tack för att vi får ta del av din historia. Härlig klocka!
Dagens är en känslosam historia. Denna klocka var min fars första. Är inte helt säker på året, men jag tror det var till hans 10års dag 1937 han fick den. Jag hittade asken på vinden för några år sedan och klockan hade pappa i förvar. Han hittade paketet före och kunde inte låta bli att kika lite. På födelsedagsmorgonen vid uppvaktningen var klockpaketet inte med. Han fick den lite senare och min farmor var inte helt glad över hans nyfikenhet. Men pappa var glad och bar den in på 50talet innan den ersattes av en Revue. I lördags bar jag både hans svarta Omega och honom på hans begravning. Han blev ett stenkast från 89 år. Vi hade en fin sista kväll med en biltur med mamma och pappa och trevligt prat innan han gick lungt och stilla på natten. Jag var snubblande nära att skjuta upp det besöket till dagen efter, men gjorde inte det. Ett av mitt livs klokaste val!
Måndag. Risig 70-tals Glycine med sladdrigt fixoflex-band
När morfar gick bort för ett par år sedan kom jag snabbt fram till att inte en krona av alla de tusenlappar jag lade ut i bensin för att besöka mormor och morfar de sista åren var bortslösade pengar. För ibland blir det ju ingen andra vers.
Grym matchning som vanligt, Rozzy. Häströv?Vill bara visa upp en fin sjuttiotals Edox med fantastiskt djup speciell tavla. Hittade den NOS på Kaplans nu senast. Orginalbandet höll på vittra sönder (något sammet liknande utsida) och bad @rogart-63 knåpa ihop ett passande band till mig. Resultatet blev klart upp till förväntan, stort tack R! Återanvände den signerade spännet.
Bilder i olika ljus och vinklar. Älskar färgen!
Tack!Grym matchning som vanligt, Rozzy. Häströv?
Högt i jämförelse med?Tack! Var inne på chrono 24 å där ligger de i mina ögon orimligt högt! ?
Sabla fin som vanligt @RozzyVill bara visa upp en fin sjuttiotals Edox med fantastiskt djup speciell tavla. Hittade den NOS på Kaplans nu senast. Orginalbandet höll på vittra sönder (något sammet liknande utsida) och bad @rogart-63 knåpa ihop ett passande band till mig. Resultatet blev klart upp till förväntan, stort tack R! Återanvände den signerade spännet.
Bilder i olika ljus och vinklar. Älskar färgen!