• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tog farväl av dessa denna helg:/

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Hjälpte en av mina urmakarkompisar att gå igenom lådvis av gamla fick- och armbandsur igår, för att sedan sortera dessa efter kvalitet och säljbarhet.
Utan att varken skämta eller överdriva så rörde det sig om kilovis av gamla Certinas och Tissots och minst ett dussintal Certina DS och Tissot PR516 (bokstavligen).
Var dock så inne i sorterandet att jag helt ärligen missade att ta bilder.
Bland dessa hittade jag en Knasig H. Moser utan sekundvisare som jag köpte. Ett högkvalitativt och vackert finisherat verk. Notera bryggornas vackra hörn!
qf7aLx7.jpg

8I6Zogp.jpg

Den var inte alls dum! Jag gillar speciellt art deco-tavlan! Blir du sugen att släppa den så dra iväg ett PM så ska vi se vad vi kan förhandla fram. :)
Tack! Tavlan är perfektion :) I stort sett alla mina klockor är öppna för bud just nu. Rastlös och är sugen på något nytt. Min förvaring har svämmat över.
20160619_194704-01.jpeg

Och det är ju inte alla ur...

Tillbaka
Topp