Den sitter ju som en smäck! Tack själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den sitter ju som en smäck! Tack själv
145.022-68 så klart. Doh.145.002-68
Explorer 1016 '69 på nitad USA-länk.
![]()
En mycket bra dressare! Gillar!Nyinkommen liten rackare.
Var ute efter en så enkel och stilren dressare som möjligt men ändå lite udda och där passade denna bra in. Tyvärr framhäver inte bilden den fina sunburst tavlan.![]()
Vi vill se mer av detta udda ur. Så fin!!Seiko Cronos med smutsig men utsökt tavla!
![]()
Kul att du tyckte om den! Här kommer en till!Vi vill se mer av detta udda ur. Så fin!!
Ja, du har väl en liknande eller?Lite ocharmigt skick men fet modell!
En rejält fuktskadad ja.Ja, du har väl en liknande eller?
Nice! Ser att din har originalsekundvisaren kvar iaf.En rejält fuktskadad ja.
![]()
Snygg!!I vårsolen får denna pärla från 1969 jobba lite!
![]()
Tavlan är kvar men inte klockanDen där tavlan är roligare än man först kan tro!
Har du kvar den svarta minute-tracken? Också riiiiiktigt grym!
Juni 1954.God fredag, folket! Idag, en liten Seiko från (möjligtvis 1946)!
![]()
Var det verkligen det formatet på serienummer på den tiden? Har även nyinkommen Marvel och Goldfeather med D8 respektive D1, vilket jag tolkat som december 1958 och 1961. Dessutom har jag inte sett några Seiko från 50-talet med dom bandhornen, men en del från 40-talet som haft dom när jag googlat.Juni 1954.
Var det verkligen det formatet på serienummer på den tiden? Har även nyinkommen Marvel och Goldfeather med D8 respektive D1, vilket jag tolkat som december 1958 och 1961. Dessutom har jag inte sett några Seiko från 50-talet med dom bandhornen, men en del från 40-talet som haft dom när jag googlat.