inox
Basic
Var tvungen att kolla bilden- kanske inte riktigt. Fotad i kontorsbelysning vid ett fönster.Fin! Nästan overkligt ljus, är tavlan så ljus i verkligheten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var tvungen att kolla bilden- kanske inte riktigt. Fotad i kontorsbelysning vid ett fönster.Fin! Nästan overkligt ljus, är tavlan så ljus i verkligheten?
Sportsmatic tisdag här.
![]()
Detta låter kanske sinnessjukt, men jag hänger här och har 6 katter, så det tar jag med den äran
Ha ha, underbartDetta låter kanske sinnessjukt, men jag hänger här och har 6 katter, så det tar jag med den äran!
Jag har saknat nya bilder på den klockan! Den är så vansinnigt cool!
Några gamla bilder i olika ljusFin! Nästan overkligt ljus, är tavlan så ljus i verkligheten?
Riktigt fin, kan du se om det är klarlack på tavlan?Några gamla bilder i olika ljus
![]()
![]()
![]()
![]()
och ett par nya från ikväll.
Alla utan filter.
![]()
![]()
Tycker det är svårt att se något lager som du säger, har bara macro till iPhone och det blir lite bökigt. Är en rispa på fjärde bilden, hjälper det att titta kring den?@Alruts ser den inte bara rengjord ut. Tycker mig inte kunna se något klarlackslager. Borde KU synas runt konturerna på bokstäver o dyl?
Det går rätt bra på 50-talarna, iaf de jag testat. Men det är lätt hänt att de oxiderar senare. Jag vet verkligen inte hur det är med din klocka, var mest nyfiken då vissa välbevarade kan ha så mörk klarlack. Det kan så klart handla om att det varit olika sorters lacker eller att någon inte fått mycket solljus. Dessa har ju vattenlöslig klarlack så när de fått utstå mycket fukt kan det bli riktigt kladdigt.Tycker det är svårt att se något lager som du säger, har bara macro till iPhone och det blir lite bökigt. Är en rispa på fjärde bilden, hjälper det att titta kring den?
Vad jag kan se är iaf samtliga bokstäver och markeringar helt intakta men det kanske går bra att tvätta utan att skada dem?
Jo. Antar att den kan vara utan klarlack då den inte gulnat allsDet går rätt bra på 50-talarna, iaf de jag testat. Men det är lätt hänt att de oxiderar senare. Jag vet verkligen inte hur det är med din klocka, var mest nyfiken då vissa välbevarade kan ha så mörk klarlack. Det kan så klart handla om att det varit olika sorters lacker eller att någon inte fått mycket solljus. Dessa har ju vattenlöslig klarlack så när de fått utstå mycket fukt kan det bli riktigt kladdigt.
Tycker det är svårt att se något lager som du säger, har bara macro till iPhone och det blir lite bökigt. Är en rispa på fjärde bilden, hjälper det att titta kring den?
Vad jag kan se är iaf samtliga bokstäver och markeringar helt intakta men det kanske går bra att tvätta utan att skada dem?
Tycker det är svårt att se något lager som du säger, har bara macro till iPhone och det blir lite bökigt. Är en rispa på fjärde bilden, hjälper det att titta kring den?
Du har säkert rätt nu när man tänker på sakenRevan ser ju ut att vara i originalfärgen. Utan att veta mer, så tror jag att tavlaneventuellt kan eventuellt vara tvättad, men jag är inte säker!
Trevligt med fler fina närbilder!Och så den andra nya Longines. Tidig sjuttiotal? Denna också i väldigt gott nästan oanvänt skick med orginal länk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()