Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter som en smäck!
Hahahah way to go!Dagens vintage med nyblekt svart Zulu, ja det blev sandfärgat efter Klorinkoket.
![]()
Ja, tack igen.@Rozzy Vad härligt att se den i livet igen! Den var ju - minst sagt - lite ledsen hos mig...
Längtar tills min kluns-C-shape kommer hem från evighetsservicen!
![]()
Den är hos min gamla uris. Han är sjukskriven nu, tyvärr. Servicen är klar, men man kan (tydligen) rucka de där, om man har en specialartimegrapher, och ruckningen är inte klar.Ja, tack igen.
Stämgaffeln, är den i England eller hos din Uris?
Graal right there typ, fin!
Indisk fuling?
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-11#post-1690894
vore kul om du kunde öppna och fota verk och boett så vi får se insidan?
Ser ut som 90-tal. Vilka är första två siffrorna i serienumret?Min första seiko, en 5y22-6070. Vilket årtal kan den vara ifrån ?![]()
185192 är detSer ut som 90-tal. Vilka är första två siffrorna i serienumret?
Jag vet inte ett skit om vintage Oris, men det där ser inte bra ut...Jaha, så här ser den ut under locket.
Vad säger expertisen?![]()
Augusti 1991, skulle jag säga!185192 är det![]()
Vet heller inget om Oris. Köpte den för ett lågt pris här på KS utan större förväntningar, mest för att jag gillade tavlan. Det är väldigt låg kvalitet kan jag konstatera nu. Ingen större skada skedd för mig men jag ska kontakta säljaren så klart. Tack för er uppmärksamhet!Jag vet inte ett skit om vintage Oris, men det där ser inte bra ut...
Sönderskruvat litet verk med verkhållare i plast?
Boetten ser ut att hålla samma kvalitet som ett VVS-system i tredje världen vad gäller material och gjutning?
![]()