• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

JohanHLM

Rolex
Tack!
Glaset har en del repor och det finns lite fett/smuts på undersidan av glaset men för övrigt får man väll säga att skicket är väldigt bra med tanke på åldern. Har hållit ögonen öppna under en längre tid efter en tidig pie-pan men de flesta har antingen varit hårt polerade eller haft de luxe eller Grand de luxe tavla i guld vilket gör att tavlan smälter in lite för mycket i boetten enligt mig. Jag är väll också en av få som gillar dessa mindre shark tooth index bättre än de större.

Har "tyvärr" dykt upp ytterligare en guldare på radarn vilken är i minst samma kaliber som denna. Kanske överflödigt med två helguldare men sticker den inte iväg allt för mycket klarar jag nog inte av att hålla fingrarna borta.

Kul att du fortfarande har kvar Jumbon och att du fortfarande verkar uppskatta den mycket!
 

Emil_G

f.k.a hastkista
IMG_5726.JPG

Ville testa denna på länk, passformen är som synes noll och länken i sig rätt skräpig, men testet fyllde sitt syfte, bättre länk skall inskaffas.
Så om någon har en 20mm, eller helst 19mm, länk med raka ändlänkar liggandes hör gärna av er.
 
Senast ändrad:

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack!
Glaset har en del repor och det finns lite fett/smuts på undersidan av glaset men för övrigt får man väll säga att skicket är väldigt bra med tanke på åldern. Har hållit ögonen öppna under en längre tid efter en tidig pie-pan men de flesta har antingen varit hårt polerade eller haft de luxe eller Grand de luxe tavla i guld vilket gör att tavlan smälter in lite för mycket i boetten enligt mig. Jag är väll också en av få som gillar dessa mindre shark tooth index bättre än de större.

Har "tyvärr" dykt upp ytterligare en guldare på radarn vilken är i minst samma kaliber som denna. Kanske överflödigt med två helguldare men sticker den inte iväg allt för mycket klarar jag nog inte av att hålla fingrarna borta.

Kul att du fortfarande har kvar Jumbon och att du fortfarande verkar uppskatta den mycket!
Jumbon är grym!
Skulle gärna komplettera med en i helstål också, och en Connie på BOR-länk likt min tidigare rassel-Connie.
Men en guld Connie skulle också funka;)
Ser jäkligt fin ut din hajtands-Connie!
 
Topp