• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

PJW

Audemars
2-Faktor
Inte så dumt med borstad glasring. Fick du något klartecken i om den kan ha lämnat fabriken så?
Jag tycker det är trevligt och uppskattar det. Nej, inte från någon officiell källa. Däremot nämndes att exempelvis Santos Octagon kommit med borstad. Det i kombination med att den endast haft en ägare tidigare, använts sparsamt men ändå har en del märken gör att jag har svårt att se att den skulle borstats i efterhand. Men vem vet? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker det är trevligt och uppskattar det. Nej, inte från någon officiell källa. Däremot nämndes att exempelvis Santos Octagon kommit med borstad. Det i kombination med att den endast haft en ägare tidigare, använts sparsamt men ändå har en del märken gör att jag har svårt att se att den skulle borstats i efterhand. Men vem vet? :)
Dock närmare 40 år gammal. Kan även ha fått ny tavla efter den lämnade fabriken. Kanske tom. hos handlaren. Men vi vet inte och ytorna ser helt rätt ut, bara att njuta.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Beater
20200303_133454.jpg
 
Topp