• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Första vintagedagen det här millenniet.
IMG_20200309_093406.jpg
Wow! Var det den du köpte av mig?

Apropå ingenting och hur som helst; Jag kan väl inte vara ensam om att tycka att denna tråd måste vara den mest estestiskt tilltalande (blabla, det heter vackraste) tråden här? Eller har detta redan klargjorts för länge sen, och upprepats flera ggr (jag gissar på det sistnämnda)?

Nåväl, isf får jag upprepa det självklara än en gång: Makalöst vackra tingestar i denna tråd. Många klockor man svårligen skulle få se annars, och en underbar blandning av rejäla bruks-ur likväl som exklusiva premium-klockor och allt där i mellan. Och allt detta från svunna tider, vilket (IMO) gör alla dessa klockor lika intressanta och fascinerande.

Edit: Och som oftast: Helt galet vackra!

Senast ändrad:
Makalöst vackra tingestar i denna tråd. Många klockor man svårligen skulle få se annars, och en underbar blandning av rejäla bruks-ur likväl som exklusiva premium-klockor och allt där i mellan. Och allt detta från svunna tider, vilket (IMO) gör alla dessa klockor lika intressanta och fascinerande.
Bra sammanfattat!

Apropå ingenting och hur som helst; Jag kan väl inte vara ensam om att tycka att denna tråd måste vara den mest estestiskt tilltalande (blabla, det heter vackraste) tråden här? Eller har detta redan klargjorts för länge sen, och upprepats flera ggr (jag gissar på det sistnämnda)?

Nåväl, isf får jag upprepa det självklara än en gång: Makalöst vackra tingestar i denna tråd. Många klockor man svårligen skulle få se annars, och en underbar blandning av rejäla bruks-ur likväl som exklusiva premium-klockor och allt där i mellan. Och allt detta från svunna tider, vilket (IMO) gör alla dessa klockor lika intressanta och fascinerande.

Edit: Och som oftast: Helt galet vackra!
Kan bara instämma...jag som novis i ämnet sitter oftast med både haksläpp och saliv rinnandes ut mungipan!
Sedan bidrar var och en efter egna förutsättningar och lust, vilket gör det än trevligare!
Gör en repris på gårdagens ur då många av klockorna är ute ur stallet för tillfället....
IMG_E2906[1].JPG

Tillbaka
Topp